پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

مسئولان پشت دوربین حرف های قشنگی در حمایت کشاورزان می زنند/خشک شدن کشکان باعث نگرانی کشاورزان وانجیرکاران پلدختر شد

به گزارش پل نگار ،حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کاهش بارندگی و خشکسالی اظهار داشت:امروز به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی ها، رودخانه خروشان و وحشی کشکان امروز به نفس نفس افتاده و رمقی ندارد که با نگاه کردن به آن حال خوبی به آدم دست نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۳ درصد آب رودخانه کشکان خشک شده است عنوان کرد:  اکنون علی‌رغم خشکسالی‌ها خشکی کشکان موجب نگرانی کشاورزان و باغداران شده این در حالی است که پل‌دختر قطب انجیر سیاه در کشور است و نیاز به احداث سد برای ذخیره آب رودخانه دارد.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: اگر رودخانه کشکان در استان‌هایی مانند یزد و کرمان بود اکنون باغ پسته آنها چشم همه را کور کرده بود در حالی که باغ‌داران انجیر پل‌دختری از بی‌آبی رنج می‌برند.

وی از شعارهای بدون عمل  مسئولان در رابطه با رفع مشکلات کشاورزی و باغداری پل‌دختر انتقاد کرد و افزود: تا زمانی که محصولات کشاورزی این منطقه علاوه بر مشکل بی آبی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی خام فروشی می‌شود و گندم دیم به عنوان قوت لایموت مردم با کاهش تولید مواجه است.

موسوی یادآورشد: پل‌دختر برای رفع مشکل کم آبی نیاز به احداث سد در بالا دست رودخانه کشکان دارد که از این نعمت بی بهره است و سد ایوشان که امروز حتی پاسخ‌گوی کشاورزان منطقه خود نیست نمی‌تواند موثر در رفع مشکل کم آبی شهرستان  پل‌دختر باشد.

وی افزود: امروز کشاورزان و باغ‌داران پل‌دختر از بی آبی رنج می‌برند و این یک هشدار است و برای جلوگیری از هدر رفت آب رودخانه کشکان و مفید بودن آن برای کشاورزان پل‌دختری احداث سد چول هول که مطالعات آن انجام شده، مطالبه مردم و ضرورت دارد.

امام جمعه پل‌دختر گفت:مسئولان پشت دوربین حرف‌های قشنگ قشنگ در باره کشاورزی می‌زنند اما در عمل برای رفع نیاز کم آبی باغات انجیر و گندم‌های‌ دیم شهرستان که بیس معیشت مردم است اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی از تلاش مدیر و پرسنل اداره آب و فاضلاب شهرستان که نسبت به رفع مشکلات آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهر پلدختر اقدام می‌کنند تقدیر کرد.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد: اهالی کوی بسیجیان و مسکن مهر با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند که با پیگیری مدیرآب و فاضلاب استان و شهرستان با احداث منبع این مشکل بر طرف شد.

وی بر صرفه جویی آب در پلدختر تاکید کرد و افزود: بحران آب را جدی بگیریم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم و بدانید که مصرف آب آشامیدنی در کوچه وخیابان فعل حرامی است و معصیت دارد زیرا برخی مردم از بی آبی رنج می‌‌برند و برخی به خاطر فشار زیاد آب اسراف می‌کنند.

موسوی یادآورشد: آمریکایی‌ها در گذشته به سخنان و پیشنهادهای رفقا و شرکای اروپایی خود توجه و اعتنا نمی‌کردند و یک جانبه از برجام خروج کردند و پای آن ایستادند و گفتند ما برجام را حفظ می‌کنیم و امروز در دولت جدید ایالات متحده ،آمریکا می‌گوید ما می‌خواهیم به برجام برگردیم اما اروپایی‌ها و آژانس برای ما شرط می‌گذارندو مانع می‌شوند.

وی افزود: این حرکات مضحک و مذاکرات فرسایشی و وقت کشی‌ها برای خدشه دارکردن اقتدار جمهوری اسلامی ایران است اما جوبایدن ۸۰ ساله که امروز برای کاخ سفید و آمریکا دردسری شده و پریشان گویی می‌کند دنبال اجماع سازی و یار گیری علیه ایران اسلامی است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: در دیدار بایدن با رییس جدید  رژیم غاصب صهیونیستی دو موضع را مطرح کرد یکی این که نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته ای دست یابد و به دستور من به شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق حمله شد.

وی افزود: پاسخ این شیطنت‌ها این است که ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نبوده و این حکم و فتوای مرجع تقلید است.

موسوی یادآورشد: هدف آمریکایی‌ها این است که برجام هسته‌ای را به برجام موشکی گره بزنند و بگویند ایران حق ندارد از حزب الله لبنان ، حماس، امثال آن حمایت کند اما آنها هنوز ضرب شتم جبهه مقاومت و غرش موشک‌های نقطه زن جبهه مقاومت نخوردند، و بدانند حشد العشی اراده کند عراق جهنم آمریکایی‌ها خواهد شد.

امام جمعه پل‌دختر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: امروز با وجود شیوع انواع جدیدی از ویروس کرونا مانند نوع هندی و دلتا پلاس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

وی به مسایل بین المللی اشاره کرد و افزود: آمریکا اعلام کرده که در حال‌ حاضر تحریم‌ها را بر نمی‌دارد دولت قبلی آمریکا از فشار حداکثری دم می‌زند و دولت جدید نیز از مهار حداکثری دم می‌زند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

کارخانه آهک هیدرانه پلدختر آماده بهره برداری است

حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر در گفتگو با پل نگار ، کریم نژاد مدیر عامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *