جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

امور آب منطقه ای لرستان با برداشت غیر مجاز آب کشاورزی برخورد کند

به گزارش پل نگاراسفندیار حسنی مقدم در بازدید از وشعیت منابع آبی خرم رود و رودخانه کشکان حد فاصل خرم‌آباد و پلدختر به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی دیگر از بحران‌های کم آبی در سالجاری را کاهش شدید بارندگی به میزان ۵۰ درصد نسبت به سنوات گذشته است و افزود: متاسفانه تعدادی از کشاورزان علی رغم هشدارها و اخطارهای جهاد کشاورزی اقدام به برداشت غیرمجاز از منابع آبی می نمایند که لازم است، شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین با متخلفان برخورد نماید.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با کاهش دفعات آبیاری در مزارع خود و استفاده بهینه از منابع آبی به توصیه کارشناسان عمل نموده و با متولیان امر همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

اظهار داشت: سد به منظور ذخیره سازی و مهار روان آبها در فصل بارندگی وجود ندارد، چنانچه در سالیان گذشته سد احداث می‌شد، سیلاب‌ها کنترل و روان آب‌ها مهار می‌شد و جهت آبیاری مزارع و باغات در مواقع لازم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی بیان کرد: استان لرستان به رغم داشتن متوسط بارش مناسب هم از سیلاب آسیب می بیند و هم از خشکسالی کشاورزان آن متضرر  می شوند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *