سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

بازار پلدختر وخرم آباد یک هفته تعطیل شد

به گزارش پل نگار،علی سیف مدیر‎کل پدافند غیرعامل لرستان با ابراز امیدواری و  اقدامات انجام شده در راستای تعطیلی یک هفته ای بازار تنش شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند اظهار داشت: گرچه در رنگ بندی جدید وضعیت کرونایی لرستان تغییری ایجاد نشده و تنها شهرستان های خرم‌آباد و پلدختر در وضعیت قرمز و مابقی شهرستانها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

وی بیان کرد:اما بناچار برای کنترل شیوع این ویروس تعطیلی بازار در شهرستان های قرمز آغاز شده و در این راستا تیم‌هایی برای نظارت و سرکشی تشکیل و طبق دستورالعمل به اصناف ابلاغ شده است.

سیف افزود: تنها راه حل ریشه کنی این ویروس واکسیناسیون ۷۰ درصدی  جامعه می باشد که با شرایط موجود دور از انتظار بوده لذا برای کاهش شیوع ویروس کرونا تنها رعایت نکات بهداشتی، دوری از تجمعات و زدن ماسک در اجتماعات توصیه می شود.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا را ماندن در خانه اعلام کرد و گفت: تنها ۱۵ درصد انتقال ویروس کرونا بر اثر بازبودن محل کار اصناف می باشد اما زمانی که بازار فعالیت خود را آغاز کند مردم به خارج از خانه آمده و این میزان ابتلا افزایش می‌یابد.

سیف تصریح کرد:علیرغم بروز مشکلات اقتصادی و تورم، چاره‌ای جز تعطیلی بازار نیست چرا که سلامتی مردم مهم تر می‌باشد و امیدواریم که مردم در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر‎کل پدافند غیرعامل لرستان با بیان اینکه در آغاز رنگ بندی های جدید خرم آباد تنها مرکز استانی بود که وضعیت قرمز کرونایی داشت ادامه داد: اما اکنون ۱۵ مرکز استان در وضعیت قرمز می باشند و ممکن است اگر مردم رعایت نکنند تمام مراکز شهرستانها هم قرمز شوند.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *