جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت سیزدهم/ در شرایط عدم ایفای وظایف دولت دوازدهم قرار داریم

به گزارش پل نگار احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره شاخصه‌های کابینه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: به عنوان نمایندگان مردم در مجلس توقعاتی مانند آنها از کابینه آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم داریم و توقعی از نظر شخص خودمان نداریم.

وی افزود: امروز حرف مردم گرانی، افسارگسیختگی تورم در کشور، عدم مدیریت در عرصه مسکن، افزایش سرسام‌آور مصالح ساختمانی، افزایش اجاره‌بها در جابه‌جایی‌ها، عدم تمرکز دولت در حمایت‌های جدی از بخش اشتغال و تولید خودرو، رها شدگی تولیدکنندگان در صادرات کالاهای‌شان و عدم وجود نظام‌نامه مشخص در حمایت از صادرات است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: این در حالی است که در خیلی از کشورها تعرفه‌های صادراتی امکان حضور کالای ایرانی را در صادرات به آنجا فراهم نمی‌کند و دولت هیچ برنامه مشخصی برای هدایت بازارهای هدف برای صادرات در دستور کار ندارد.

راستینه با بیان اینکه متأسفانه امروز در شرایط سخت و عدم ایفای وظایف دولت دوازدهم قرار داریم افزود: آنچه از دولت آینده انتظار می‌رود آن است قبل از اینکه دولت فعالیت خود را شروع کند فرصت خوبی است آقای رئیسی با تیمی که کار می‌کند اولویت‌های خود را مشخص کند. ضمن اینکه برای آن برنامه کاری مشخص تنظیم کرده و کابینه‌ای که انتخاب می‌کند برای رسیدن به این اولویت‌ها هماهنگ باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ناهماهنگی در دولت یازدهم و دوازدهم آسیب‌های بزرگ و جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کرد؛ آنچه نیاز است که در کابینه دولت آیت‌الله رئیسی به آن توجه شود هماهنگی در تیم اقتصادی است؛ زیرا او نمی‌تواند افراد مختلف را از جاهای متعدد آورده و کنار یکدیگر بنشاند و حتماً باید یک تیم اقتصادی کاملاً هماهنگ را انتخاب کند.

راستینه گفت: از روز اول که کابینه آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم شکل می‌گیرد انتظار آن است که لیست کابینه‌اش را در اولین فرصت و بعد از مراسم تحلیف در مدت قانونی مشخص به مجلس ارائه کند و برای آنکه کابینه  از مجلس با رأی بالا انتخاب شود سازوکار ارتباط با کمیسیون‌های تخصصی برای اخذ نظر کمیسیون‌ها نسبت به برنامه‌های وزرا در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: امروز  شاهد نوعی سردرگمی خاص در این حوزه هستیم که نگران‌ کننده است؛ آنچه از دولت انتظار می‌رود آن است که از روز اولی که از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد از پرداختن به جزئیات و حواشی که همواره دامنه گسترده‌ای را در دولت‌ها به وجود آورده پرهیز کند و صرفاً به کسب رأی اعتماد اعضای کابینه از مجلس و شناساندن بیشتر وزرا متمرکز شود.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز اصلی و اولویت اول کابنیه دولت سیزدهم باید رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد. ضمن اینکه اولویت بعدی باید مهار نقدینگی و حرکت و جهت آن به سمت کاهش مالیات بر تولید و حمایت از اشتغال، تولید انبوه مسکن براساس قانون مجلس باشد.

راستینه عنوان کرد:‌ دولت آیت‌الله رئیسی بایستی به صورتی تلاش کند که امید مردم به یأس تبدیل نشود این در حالی است که این امید زمانی به یأس تبدیل نمی‌شود که ما با یک دولت جوان حزب‌اللهی مواجه باشیم.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که تنها راه علاج درد کشور دولت جوان حزب‌اللهی است. لذا انتظارمان به عنوان نماینده مجلس آن است که مدیران دولت آیت‌الله رئیسی اعم از وزرا، استانداران و … از بین نیروهای جوان حزب‌اللهی و تحولگرا با روحیه جهادی و کار شبانه‌روزی باشد و در همین راستا بایستی مدیرانی متخصص با توانمندی نسبت به آن حوزه روی کار بیایند.

راستینه اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی به هیچ وجه نباید تسلیم سهم‌خواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های جریان احزاب و گروه‌های سیاسی نباید شود. آقای رئیسی فقط و فقط مدیون ملتی است که به او اعتماد کرده و انتظار آن است که آیت‌الله رئیسی کابینه‌اش را فارغ از سهم‌خواهی‌ها ببندد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وجود مدیران متخصص با روحیه جهادی و با نشاط می‌تواند دولت آیت‌الله رئیسی را به سرمنزل مقصود برساند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *