پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳

در کنگره ۶۳۰۰شهید لرستان ما نیاز به شهدا داریم

به گزارش پل نگار،حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره گرامیداشت ۶۳۰۰ شهید استان اظهار داشت: ماه محرم با دهه امر به معروف و نهی از منکر آغاز می شود که این امربه معروف و نهی از منکر، وظیفه همگانی است.

وی افزود: امام حسین(ع) شهید امر به معرف و نهی از منکر است به طوری که سید الشهدا(ع) در مقابل منکر زمان خود ایستاد و معروف آن زمان را ترویج کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش مهم امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: هر جا نسبت به امر به معرف و نهی از منکر کم توجهی شد، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رخ داد و برخی از مشکلاتی که جامعه امروز با آن روبرو هستیم بر اثر بی توجهی به این موضوع مهم بوده که طی چند دهه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای که بوده به خوبی انجام نشده است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: مخالفت با ظلم، توزیع عادلانه ثروت و توسعه متوازن در همه استانها به معنای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه اگر نهی از منکر صورت گیرد، هم گناهان فردی و هم گناهان اجتماعی کاسته می شود، گفت: اگر با زبان های مختلف نهی از منکر صورت گیرد، گناهکار از گناهش دست می کشد و برخی خیال دارند با دیدن منکر، باید با خشنونت رفتار شود در صورتی که سلاح زبان موثرتر از خشنونت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی فرمودند ایران حرم است چون دشمن به دنبال این است که به ایران به عنوان کانون دفاع از مقاومت اسلامی، ضربه بزند.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار داشت: شهدا در حقیقت هم زمان شناس و هم موقعیت شناس بودند و باید در این مسیر همه ما گام برداریم، شهدا در آسمانها بیش از زمین شناخته شده هستند و در این راستا می خواهیم ناصر دین باشیم و علاوه بر این عزت و سربلندی ملت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان افزود: در این کنگره ما نیاز به شهدا داریم و می خواهیم از یاوران دین باشیم، از کسانی باشیم که دین را یاری کنیم و نصرت دهیم و در این شرایطی که جهان با آن درگیر است و دشمنان برای ضربه زدن تلاش می کنند، شرافت خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *