پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

سردار سلامی: اولویت سپاه سازماندهی گروه‌های بسیجی برای کمک‌رسانی به کادر درمان در طرح شهید سلیمانی است

به گزارش پل نگار ، سردار حسین سلامی که به‌منظور بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات در دست اقدام سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی به مشهد سفرکرده بود، پس از بازدید از مرکز واکسیناسیون مستقر در مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد و نیز سرکشی از روند درمان سرپایی بیماران کرونایی در مرکز درمانی واقع در خیابان نخریسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای فرامین و تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تمرکز جدی بر مسئله کنترل و پیگیری بیماری کرونا امروز به مشهد آمده‌ایم تا از نزدیک با مسائل این استان و شهر مقدس مشهد به‌خصوص حاشیه شهر که از نظر سطح بهداشت و درمان و مدیریت آن بر عهده سپاه امام رضا(ع) واگذار شده است بازدید کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری یک اراده جدی در تمامی مسئولان خراسان رضوی به وجود آمده است، افزود: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی دوباره بال‌وپر گرفته و احیاشده است و انجام واکسیناسیون در مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد توسط سپاه امام رضا(ع) در راستای این طرح است.

وی با تأکید بر این‌که تمامی این ظرفیت‌ها متناسب با نیاز و شرایط توسعه پیدا خواهد کرد، یادآور شد: به‌منظور خدمات‌رسانی سرپایی به مبتلایان کرونا، یک مرکز درمانی با تأسیسات لازم به‌صورت موقت در این منطقه برای بستری بیماران ایجادشده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه اساس کار این است که بتوانیم بااراده جمعی و همت بلند به این مسئله فائق بیاییم، بیان کرد: نیازهای دیگری نظیر اکسیژن‌ساز برای استفاده در این مرکز وجود دارد که تصمیم گرفته شد این نیازها نیز تأمین شود تا کیفیت این برنامه در بخش‌های مختلف بهبود پیدا کند.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم دامنه فعالیت‌ها را متناسب با رشد نیازها ارتقا دهیم و تا پایان پای‌کار این قضیه خواهیم بود، تأکید کرد: مهم‌ترین اولویت سپاه سازماندهی گروه‌های بسیجی به‌منظور کمک‌رسانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای تشدید طرح شهید سلیمانی و اجرای فشرده و سراسری این طرح در همه بخش‌های مختلف کشور و گسترش مراکز واکسیناسیون برای کمک به کادر درمان و اجرای کمک‌های خیرخواهانه و مواسات و همدلی برای اقشاری از جامعه در برخی مسائل نظیر کرونا و آن‌هایی که مشکل معیشتی پیدا کردند، است.

سردار سلامی اذعان کرد: در این راستا قسمت اعظم بیمارستان‌های سپاه در نقاط مختلف کشور اعم از بیمارستان‌های با محوریت سپاه و همین‌طور بیمارستان‌های ثابت نیروی زمینی در استان‌های مختلف ازجمله در خراسان رضوی  و بیمارستان شهید نجفی که روز گذشته با حضور سردار پاکپور افتتاح شد و بااستعداد ۱۰۰ تخت گسترش پیداکرده و آماده پذیرش بیماران کرونایی است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همچنین در بخش‌های مختلف کشور تمامی بیمارستان‌های مرکزی سپاه و بیمارستان‌هایی که مربوط به سپاه استانی هستند در اراک و قم و  بیمارستان‌های نیروی دریایی به‌طور خاص و بیمارستان‌های ثابت و سیار این نیرو با تمام قوا در خدمت بیماران کرونایی قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش درمان بتوانیم باری از دوش جامعه پزشکی و مدافعان سلامت برداریم، گفت: واقعیت این است که این بیماری جز با مشارکت جمعی و یک جهاد کاملاً ملی و فراگیر قابل‌کنترل نیست، بنابراین فقط زمانی این بیماری قابل‌کنترل است که همه دستگاه‌های مختلفی که دراین‌ارتباط نقش دارند نقش خودشان را به‌خوبی  و با شایستگی کامل ایفا کنند.

سردار سلامی با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم در شرایط بحرانی، حضور آنان را در بیماری کرونا عمود اصلی خیمه دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم همکاری و مشارکت نداشته باشند و این پدیده خطرناک را جدی نگیرند، هرچقدر دستگاه‌ها تلاش کنند نتیجه قابل قبولی گرفته نخواهد شد اما وقتی مردم احساس مسئولیت کنند و وارد عمل شوند همه مسئولان و دستگاه‌ها وظایف خودشان را انجام دهند قطعاً به نتایج قابل قبولی دست خواهیم یافت.

فرمانده سپاه بابیان اینکه تک‌تک آحاد ملت قانوناً و شرعاً برای مهار این بیماری سرکش و طغیانگر وظیفه‌دارند، ادامه داد: پیرو فرمایشات حضرت آقا این وظیفه بر دوش همه ماست، بنابراین باید این عزم و اراده در درون همه ما بجوشد و با مشارکت همگانی مسئولانه، دلسوزانه، جدی و جهادی پای‌کار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید این احساس در مردم جامعه زنده شود که سلامت ما، اطرافیان ما و مردم به این بستگی دارد که ما رفتارهای خود را تنظیم کنیم، اظهار کرد: درمان آخرین مرحله است اگر فشار بر کادر درمان وارد شود جز فشار و خستگی نتیجه دیگری نخواهد داشت، بنابراین از مردم انتظار داریم در شرایط به وجود آمده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراعات کادر درمان را بکنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *