پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۴۰۳

افزایش صد‌ درصدی ظرفیت واکسیناسیون سپاه و بسیج در کشور

به گزارش  پل نگار سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز ۱۱۰ تختخوابی امام خمینی(ره) مشهد در رابطه با چگونگی مقابله سپاه و بسیج در مقابله و کنترل بیماری کرونا در کشوراظهار کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا در کشور سپاه و بسیج در سراسر کشور و بخصوص در خراسان رضوی، سپاه امام رضا (ع) و بسیجیان ولایت مدار نقش‌آفرینی گسترده‌ای را در مواجهه با ویروس کرونا و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: در پیک پنجم کرونا این تلاش‌ها در پیشگیری و تمرکز بر قطع زنجیره ویروس و هم در کمک به درمان و واکسیناسیون گسترش پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: امروز در سطح خراسان رضوی و شهر مشهد خدمات بسیار متنوعی در حوزه کرونا به افراد داده می‌شود، لذا قرار بر این است که ترتیبی داده شود تا با هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز واکسیناسیون جهت سهولت در عملیات واکسینه افراد افزایش پیدا کنند.

وی افزود: سپاه امام رضا (ع) ابتکارات تأمل‌برانگیزی را درزمینهٔ واکسیناسیون داشته است و دعوت از مردم برای ورود به مراکز واکسیناسیون بر اساس برنامه‌ریزی نمونه بارز خلاقیت و تفکر جهادی در مقابل مشکلات است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: آمار بالای ابتلا در خراسان رضوی باعث شد تا فرمانده سپاه امام رضا (ع) با استفاده از تمام ظرفیت‌های سپاه در استان همچون تخصیص مجتمع فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) به قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی بتواند در راستای کنترل افراد مبتلا و کاهش سطح مرگ‌ومیر نقش مؤثری را ایفا کند.

وی افزود: بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) که برای درمان سرپایی کرونا بانظم و تدابیر ویژه برای کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها و درنتیجه نزولی شدن روند ابتلا در شهر مشهد دایر شده نقش به سزایی در کنترل پیک پنجم کرونا ایفا کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: مهم‌ترین اولویت بسیج و سپاه در شرایط کرونا این بوده که بر اساس سطح نیاز تمام ظرفیت خود را برای کنترل بیماری و مقابله با آن پای‌کار بیاورند.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام‌شده توسط معاونت وزارت بهداشت بسیج در نیمی از مراکز واکسیناسیون حضور دارد و بنا است طی توافق دیروز بین سپاه و بسیج و وزارت بهداشت و درمان، ظرفیت‌های بسیج و سپاه در قالب افزایش تعداد مراکز و یا افزایش تزریق واکسن صد در صد افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *