پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

قالیباف: طرح شفافیت در هفته‌های آتی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

به گزارش  پل نگار،محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس یکشنبه (۱۱ مهر ماه) گفت:‌در هفته‌های آتی بررسی مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مراحل اصلاح این طرح با اعمال نظر نمایندگان محترم در کمیسیون آئین‌نامه داخلی به پایان رسیده و به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

وی افزود: اگر این طرح تصویب شود مجلس در مقایسه با تمامی دستگاه‌های اداری کشور در عرصه شفافیت روندها و فرآیندها فاصله غیرقابل مقایسه‌ای پیدا خواهد کرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: هدف این طرح این است که علاوه بر شفافیت آراء نمایندگان در حوزه‌های بسیار مهم فرآیندهای تصمیم‌سازی مجلس را نیز شفاف کند، در صورت تصویب نهایی این طرح جلسات کمیسیون‌ها به صورت علنی برگزار می‌شوند و برای پخش این جلسات از طریق صدا و سیما بستری قانونی فراهم خواهد شد.حاضران، غایبان و آراء نمایندگان در جلسات کمیسیون‌ها به صورت عمومی منتشر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در جلسات بررسی طرح‌ها و لوایحی که مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون‌های تخصصی یا مشترک مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند به صورت علنی برگزار خواهند شد. گزارش‌ مأموریت‌های کاری نمایندگان مردم و مشروح مذاکرات ظرف یک ماه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت سایر موارد نیز به تفصیل در متن این طرح آمده است.

وی افزود: از عموم دلسوزان و پیگیران بحث شفافیت درخواست می‌کنم که تمامی جوانب این طرح را مدنظر قرار دهند و نتایج مهم این میزان از شفافیت در فرآیندهای کاری مجلس را در سطح جامعه تبیین کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایندگان محترم نیز به این طرح مهم و ضروری رأی دهند و اگر هم نظر اصلاحی داشته‌اند در بررسی جزئیات طرح نظراتشان را پیگیری کنند و با رأی خود مجلس را در عرصه شفافیت پیشتاز نهادهای قانونی کشور سازند.

رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم شفاف‌سازی را از خودش آغاز کرده است، لذا جهت‌گیری اقدامات این مجلس در امور قانون‌گذاری و نظارت بگونه‌ای خواهد بود که همه دستگاه‌های اداری کشور به سمت شفافیت و مدیریت تعارض منافع پیش روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکریم که نتایج تحول رویکردهای مجلس یکی پس از دیگری در حال به ثمر رسیدن است یکی از مهمترین و اثربخش‌ترین مصوبات مجلس در دهه‌های اخیر طی هفته‌های گذشته سرانجام به بار نشست.

وی افزود: نمایندگان محترم طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را با رأی قاطع به تصویب رساندند این طرح موانع پیش‌روی مردم برای راه‌اندازی کسب و کار و خلق ثروت را بر می‌دارد و در این زمینه تحول ایجاد می‌کند.همه کسانی که فقط یکبار برای کسب و کار کوچک مراحل پر پیچ و خم اخذ مجوز را طی کرده باشند خوب می‌دانند که شروع هر کسب و کاری به ده‌ها مجوز نیاز داشت و اخذ این مجوزها با سختی‌های فراوان همراه بوده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تمامی این موانع زائد را حذف کرد و به دوران تاریک مجوزهای رانتی حلقه‌های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاء‌های طلایی پایان داد. با تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار زنجیرها از پای تولید و اشتغال باز خواهند شد و بدین ترتیب فضای رقابتی در بازار به جوانان اجازه خواهد داد که بدون معطلی کسب و کار خود را راه بیندازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این تصمیم شجاعانه و تاریخ‌ساز مجلس یازدهم بی‌گمان در سپهر قانون‌گذاری کشور ستاره‌‌ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیر اتخاذ چنین تصمیماتی را در عرصه حکمرانی باز خواهد کرد.

وی افزود: موضوع دیگری که این روزها اهمیت اساسی دارد واکسیناسیون عمومی است سرعت واکسینه شدن مردم در همه گروه‌های سنی و در تمام نقاط کشور نگرانی‌های مردم را کاهش داده و رضایت خاطر آحاد جامعه را فراهم کرده است. از مسؤولان و بانیان این اقدام که حقیقتاً تحول جهادی را رقم زده‌اند به خصوص از مجموعه وزارت بهداشت، بسیج مستضعفین و نیروهای جهادی تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم با ادامه یافتن این روند هر دو نوبت واکسیناسیون هر چه سریع‌تر انجام شود تا دغدغه مردم در این باره طی هفته‌های پیش‌رو رفع شود.

قالیباف اضافه کرد:‌البته به توصیه متخصصان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است و وزارت بهداشت بایستی با نظارت دقیق بر ادامه یافتن رعایت دستورالعمل‌ها و نیز بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه از اوج‌گیری دوباره کرونا جلوگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرا رسیدن هفته ناجا را به تمامی فرماندهان و نیروهای نظامی تبریک می‌گویم امنیت اجتماعی شهرها و محله‌ها مرهون نقش‌آفرینی پلیس است ضمن عرض خداقوت به این عزیزان امیدواریم نیروی انتظامی بتواند مشارکت‌های مردم را بیش از پیش جلب کند و به شعار خود یعنی پلیس هوشمند و امنیت پایدار جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: در هفته گذشته ملت بزرگ ایران با شرکت در راهپیمایی‌های باشکوه در عراق و شهرهای مختلف کشورمان آئین پیاده‌روی اربعین حسینی و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برپا کردند. از تمامی عزیزانی که در برگزاری این آئین مقدس مشارکت داشتند قدردانی و تشکر می‌کنم.

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ فرا رسیدن ایام سوگواری دهه سوم ماه صفر که مصیبت رحلت نبی مکرم اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را در بردارد به تمامی مسلمین جهان و محبین آن حضرت و شیعیان و محبین و شیعیان اهل بیت (ع) تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم مردم شریف ایران افتخار دارند که میزبان ثامن‌الائمه باشند و با پیروی از مشی ایشان در طول تاریخ مشعل عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی را روشن نگه داشته و از میراث فکری و معنوی اهل بیت نگهبانی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شیوه مجاهدت امام رضا (ع) به روشنی می‌بینیم که ایشان شجاعانه و عالمانه به روشنگری و دفاع از اسلام پرداختند این دفاع همواره در اوج و در قله رعایت اصول اخلاقی بود جوانان ما باید از چنین الگوی راستینی پیروی کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *