جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳

کار برای رضای خدا همیشه ماندگار و ارزشمند است

به گزارش  پل نگاردر آستانه شهادت علی بن موسی الرضا (ع) ،حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی امام جمعه پلدختر در نشست مجازی “تبیین اخلاق رضوی” اظهارداشت:بسیاری از علما و بزرگان دینی ما حتی نفس کشیدن آنها نیز برای رضای خدا بوده و در کارهای علمی و اجتماعی نیز رضایت خدا را مورد توجه ویژه قرار داده‌اند.

وی بیان کرد:خدمت کردن به مردم یک ارزش است و امام خمینی(ره) شخصیتی که بعد از ائمه معصومین(ع) توانسته است حکومت اسلامی را در جای خودش به نحو شایسته در کشور ایران حاکم کند.

حجت الاسلام موسوی افزود:شروع کار امام خمینی(ره) برای ایجاد یک حکومت اسلامی براساس خدامحوری بود و برای رضایت خدا حرکت کرد، لذا حرکت و قیام ایشان به ثمر رسید و نتیجه داد.

وی ادامه داد:ضروری است درس خواندن ما، تدریس ما، انفاق و کمک مؤمنانه ما برای رضای خدا باشد و رضایت خداوند در آن لحاظ شود، چراکه در غیر این‌ صورت کارهای ما پوچ و تهی خواهد بود.

وی تصریح کرد:در جهت رضای خدا، محبت به فرزند، پدر، مادر، خواهر، برادر و دیگران یک امر اخلاقی و ارزشمند است .

امام جمعه پلدختر گفت:هر چه دوست داشتن از روی خدا محوری باشد موثر است و با همین محیت می توان بر قلوب تسلط پیدا کرد و پیام الهی را منتقل کرد.

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) در مورد احترام به پدر ومادر یادآور شد:”نگاه پدر و مادر به فرزند اگر از روی رضای خدا باشد عبادت است”،هر کاری می کنیم بایستی برای رضای خدا باشد .

وی یادآور شد:فرهنگ رضویی برای ما همدلی،محبت و دوست داشتن ائمه اطهار (ع) و همدیگر را در برهه های سخت به ارمغان آورد.

وی افزود:در زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده و خانواده هایی آسیب دیده اند این همدلی در قالب رزمایش های مومنانه به چشم می خورد که این امر زیبا دارای خیرات وبرکاتی است.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *