جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

۲۶ هزار تن انواع بذر بین کشاورزان لرستان توزیع می شود

به گزارش  پل نگاربه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لرستان، اسفندیار حسنی مقدم اظهار داشت: در سال جاری ۲۳۶ هزار هکتار گندم، ۱۴۰ هزار هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار نخود و پنج هزار هکتار تعهد کشت کلزا در استان لرستان انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل زراعی کشت محصولات پاییزه خصوصا گندم، جو و سایر محصولات کشاورزی در دستور کار است، مقدار ۲۶ هزار تن انواع بذر آبی و دیم گندم ویژه مناطق سردسیر و گرمسیر استان تهیه و تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: ۹۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی شامل ۷۳ هزار تن کود ازته، سه هزار تن کود پتاس و ۲۰ هزار تن کود فسفاته تامین شده که به ازای هر هکتار زمین آبی دو کیسه و به ازای هر هکتار زمین دیم یک کیسه کود شیمیایی به کشاورزان داده می‌شود.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: چنانچه کشاورزان اقدام به کشت کلزا نمایند به ازای هر هکتار شش کیسه و به ازای هر هکتار مزارع بذری چهار کیسه کود سهمیه تعلق می گیرد و هیچگونه کمبودی در زمینه تامین و توزیع بذر و کود وجود ندارد.

وی بیان کرد: بذر و کود در سال های گذشته به صورت حواله‌ای و دستی توزیع شد ولی در سال جاری از طریق سامانه توزیع می شود و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه کد ملی بر اساس سطح زیر کشت محصول و اراضی زراعی سهمیه خود را به سهولت دریافت نمایند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *