چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳

مصوبه هیات رییسه برای چگونگی جلسات نمایندگان با وزرا ظلم است

به گزارش  پل نگارحسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری با استناد به ماده ۷۶ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: برخلاف این ماده که به شأن و جایگاه نمایندگان اشاره دارد ما یک دوگانگی در رفتار هیات رئیسه می بینیم کما اینکه روز گذشته نمایندگانی که در خصوص تذکر ماده ۷۵ درخواست نوبت کردند و به صورت تحکمی صدای خود را بلند کردند تریبون در اختیار آن ها قرار داده شد اما امروز به آقای جهان آبادی این اجازه داده نشد چرا که ایشان با مناعت طبع و نجابت رفتار کردند.

وی ادامه داد: بر اساس علم روانشناسی اگر خطیب از حد اعتدال خارج شده و دچار هیجان و احساس شود نمی تواند مخاطب را همراه کند اما ما متاسفانه می بینیم وقتی نمایندگان صدای خود را بلند می کنند هیات رئیسه تسلیم می شود و منفعلانه عمل می کند و این مصداق بارز تبعیض است.

محمدیاری در تذکر دیگری گفت: به تازگی هیات رئیسه مصوبه ای را در پی مذاکره با معاون پارلمان رئیس جمهور در خصوص نحوه ملاقات نمایندگان با وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی داشته اما معاون پارلمانی رئیس جمهور نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند که چه زمان و کجا با مسئولان اجرایی ملاقات کنند. در پی این مصوبه ما ناچار هستیم برای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه حتما در مجلس یا کمیسیون با وزرا ملاقات کنیم که این ظلم است .انتظار داریم با اصلاح این مصوبه این فرصت به نمایندگان داده شود که با اختیار خود هرکجا که صلاح می دانند با وزرا و مسئولان اجرایی ملاقات کنند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد دعوت از وزرا این خواست بخش قابل توجهی از نمایندگان از بنده به عنوان خدمتگزارشان بود که وزرا در یک روز در مجلس برای دیدار و برگزاری جلسات حضور داشته باشند که این روز را دوشنبه تعیین کردیم. به هیچ وجه هم نگفتیم که نباید وزرا هیچ کجای دیگری به نماینده پاسخ ندهند. اینگونه قضاوت نکنید.

وی ادامه داد: البته بعد از اجرای این موضوع دوستان نکاتی داشتند که در حال بررسی آن هستیم بنابراین در صورت تجدیدنظر درباره تصمیمی با گفت وگو آن را حل و فصل می کنیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *