جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

بسیج برای خدمت به ملت و تامین امنیت ملت تشکیل شده است/ برگزاری رویداد تولید محتوای بسیج با حضور۶۸۲ تیم

 به گزارش  پل نگارسردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با گرامی داشت ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: هر سال در آستانه آذر ماه این نشست برگزار شده و برنامه های هفته بسیج به اطلاع مردم می رسد.

وی با اشاره به اینکه آذر ماه یادآور فرمان تشکیل بسیج از سوی امام خمینی است افزود: امام(ره) احساس کردند که مردم باید آمادگی داشته باشند تا بسیج برای خدمت به ملت و تامین امنیت ملت تشکیل شود تا تشکل بزرگ مردم نهاد با روحیه اخلاص و ایمان و از خودگذشتگی به نیازهای ملت پاسخگو باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ملت ایران در جریان دفاع مقدس جان فشانی کرد و متحمل صدمات فراوان شد اما ایستادگی کرد گفت:ملت ایران توانست پیروزی های بسیاری را نصیب خود کند و بسیج توانست نقش مهمی در این عرصه ایفا کند، بسیج بعد از فرمان امام به سرعت شکل گرفت و در دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید مکتب دفاعی انقلاب اسلامی را خلق کند، مکتبی که امروز کشورهای مسلمان از آن الگو گرفته و جبهه مقاومت ذیل آن شکل گرفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب درپی تقویت و گسترش این تشکیلات است گفت: با ایجاد مغناطیسی بزرگ باید همه جوانان در تحقق مردم سالاری اسلامی با تشکیلات مردم نهاد می توانند ایفای نقش کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به شعار هفته بسیج گفت: رهبری فرمودند بسیج پاره تن مردم است، لذا این عنوان زیبا به عنوان شعار هفته بسیج در سال جاری انتخاب شد.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته بسیج گفت: رزمایش جهادگران بسیجی با حضور ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی، اعطای ۳۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، ۱۵۰۰ سری جهیزیه بین جوانان نیازمندان، آزادی  ۴ هزار نفر از زندانیان غیر عمد در استانها  توزیع ۲۵۰ هزار بسته لوازم و التحریر و بسته های بهداشتی ایجاد۴۰۳ صندوق قرض الحسنه مردم یار، ایجاد ۱۵۱ تعاونی، پویش نذر خون بسیجیان، افتتاح ۲۵۵۳ پروژه محرومیت زدایی از جمله مسکن محرومان، آب رسانی، کارگاه های اشتغال، برق رسانی، راه و پل و مراکز بهداشتی و درمانی و ورزشی در مناطق محروم از جمله برنامه های این هفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همچنین در روز ۳۰ آبان جشنواره عکس بسیج برگزار خواهد شد، ۳۱۰ پروژه در کشور از جمله درمانگاه و سوله های ورزشی افتتاح خواهد شد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه کنگره ملی بسیج دانش آموزی با حضور ۳۲۰ نخبه دانش آموزی در تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: همچنین شیوه نامه محله اسلامی در ۱۱ هزار مسجد و آغاز هیئت های محله محور برای تحقق مردم سالاری اسلامی را با محوریت مساجد آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۱۵۰ گروههای جهادی به حاشیه شهرها برای انجام امور بهداشتی و درمانی اعزام خواهند شد همچنین طرح واکسیناسیون شهید سلیمانی استمرار خواهد داشت و در ۴۰۰ درمانگاه بسیج خدمات ویژه ارائه خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع یمن برگزار خواهد شد گفت: سال گذشته این اجلاس با حضور مهمانان خارجی با موضوع فلسطین برگزار شد و امسال هم دلسوزان ملت های مسلمانان در تهران با موضوع یمن سخنرانی خواهند کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: ۴ هزار نفر از علما و طلاب و اساتید حوزه علمیه در قم در نشستی به تبیین گام دوم انقلاب خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری نشست بین المللی زن در نگاه امام خمینی(ره) گفت: علاوه بر اجلاس جایگاه زن، رزمایش اقتداربسیجیان در قالب گردان های امدادی و عملیاتی در محله های تعیین شده با رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

سردار سلیمانی با اشاره به دیگر برنامه های هفته بسیج گفت: برگزاری جشنواره های استانی اسوه ، همایش نغمه سرایان اهل سنت، همایش سران طوایف با محوریت وحدت، اجلاسیه ۳ هزار شهید استان ایلام، آیین عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی از جمله ویژه برنامه های هفته بسیج است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته بسیج، رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج است که در مرحله مقدماتى آن ۶۸۲ تیم و ۳ هزار شرکت کننده در این رقابت در سراسر کشور به طور همزمان شرکت کردند که مرحله نهایى آن با حضور تیمهاى منتخب در هفته بسیج برگزارخواهدشد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توانسته تاثیر عمیقی در دنیا بگذارد گفت: مردم در این عرصه مهمترین نقش را داشتند و بسیج هم نهادی از دل مردم است.

وی با اشاره به اینکه در آینده باید گام های مهم تری را برداریم تصریح کرد: آمریکا به اضمحلال خود نزدیک شده و ملت ایران در مسیر مقاومت گام های بلند تری را برخواهد داشت. رییس سازمان بسیج با اشاره به استقبال رییس جمهور برای همکاری با بسیج گفت: تفاهم نامه هایی با وزارتخانه ها برای حل مشکلات به صورت مردم پایه در حال انجام است.

وی گفت: تفاهم نامه ای بین بسیج و وزارت مسکن انعقاد شد تا در حاشیه استانها به ساخت مسکن اقدام کنیم، ایجاد اشتغال سالیانه بیش از یکصد وپنجاه هزار شغل، و خودکفایی در تولید گندم، جو ، ذرت با وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تفاهم نامه هستیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شبکه کاسبان امین برای کمک به نارسایی های بازار ایجاد شده است گفت: در تنظیم بازار از بسیج کمک خواسته شد ما با وزارتخانه های صمت، دادگستری و جهاد تفاهم نامه هایی امضا شد که بسیج اصناف این کار را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : دانا

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

رسانه‌ها از گمانه‌زنی در مورد انتصاب فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بپرهیزند

سرهنگ آیت‌ دولتپور در گفت‌وگو با بیان روز گفت: پیرو انتصاب سردار کشکولی به عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *