پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳

تیم مذاکره‌کننده ایرانی از پشتوانه کارشناسی قوی برخوردار است/آشفتگی غرب از مواضع صریح و بسته‌های پیشنهادی رفع کلیه تحریم‌های ایران

به گزارش  پل نگارحجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه موسوم به ۱+۴ در دولت سیزدهم، گفت: این دوره از مذاکرات با دوره‌های قبلی کاملاً متفاوت است. یکی از تفاوت‌های آن حضور تیم کارشناسی قوی در این دوره است که موضع شفاف جمهوری اسلامی یعنی همان برداشتن کلیه تحریم‌ها به صراحت اعلام شده و به طرف های مقابل توصیه می کنیم قدرت تصمیم گیری در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده فعلی با ارائه بسته های پیشنهادی روشن به طرف مقابل، در این دوره از مذاکرات مقتدرانه حاضر شده و طرف مقابل به دلیل ارائه مواضع صریح و شفاف و بسته های پیشنهادی در راستای رفع کلیه تحریم ها، دچار آشفتگی و سردرگمی شده است.

سلیمی اظهار کرد: این دوره از مذاکرات بر خلاف دوره قبل تیم کارشناسی مذاکره کننده از نخبگان و افراد زبر دست هستند و راه فریب را برای طرف مقابل مسدود کرده و خلاء دوره قبل که به دلیل نبود کارشناس فریب طرف مقابل را خوردند در این دوره برطرف شده و تیم مذاکره کننده فعلی اجازه نخواهد داد تا طرف مقابل ترفندهای فریبنده استفاده کند.

وی بیان کرد: در دوره قبل به دلیل نبود تیم قوی در مذاکرات کلاه بر سر تیم ایرانی رفت و این دوره این خلاء برطرف شده و دشمن این تصور را نداشته باشد که بتواند مانند دوره قبلی مذاکرات از ترفندهای پیچیده برای فریب استفاده کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم طرف مقابل با مطالعه و داشتن قدرت تصمیم گیری وارد عمل شود چراکه دولت جمهوری اسلامی عوض شده و به تبع آن تیم مذاکره کننده نیز تغییر پیدا کرده از پشتوانه کارشناسی قوی برخوردار است.

مذاکرات لغو تحریم‌ها که از روز دوشنبه هشتم آذرماه در وین پایتخت اتریش ازسرگرفته شده‌ بود، دیروز جمعه ۱۲ آذرماه پس از پنج روز گفت وگو پایان یافت؛ مذاکراتی که نخستین دور آن در دولت دکتر «سیدابراهیم رئیسی» به شمار می‌رود.

«علی باقری کنی» رئیس تیم مذاکره‌کننده کشورمان روز جمعه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه «قرار شد طرف‌های مقابل برای بررسی متون پیشنهادی ایران به پایتخت‌ها بازگردند»، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که طرف‌ها پاسخ مستند، مستدل و منطقی به متون ایران ارائه کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : دیار آفتاب

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *