جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی لرستان برگزار می‌شود

به گزارش  پل نگاربه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمد حسین فتایی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان فرهنگی کشور، حمایت از تولید کالاهای فرهنگی در راستای تقویت سبد خانوار است، اظهار داشت: نخستین پیش نیاز این اتفاق مهم آن است که هنرمندان و اصحاب فرهنگ ضمن اشراف دقیق بر ظرفیت های بومی استان، نیازمندی های جامعه مخاطب را شناسایی و با نگاه بروز، اقدام به تولید نمایند.

وی افزود: در همین راستا طی دو سال گذشته پیگیری ها و مکاتبات لازم را با مسئولان وزارتی انجام داده ایم تا زمینه برگزاری نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه فراهم گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: حمایت از گفتمان مصرف و تولید کالاهای فرهنگی بومی و ایرانی و تسهیل در دسترسی به تولیدات این عرصه برای خانواده ها از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.

فتایی خاطرنشان کرد: طراحی و بسته بندی کالاهای فرهنگی شامل ایده و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات و سوغات فرهنگی استان، اسباب بازی و عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی همچون پتینه کاری، دست سازه های بلوط، زیورآلات، تذهیب، زرنگاری، طراحی با نقش گلونی و … موضوعات این جشنواره را شامل می شوند.

وی بیان کرد: مهمترین شرط شرکت در جشنواره تکیه بر مولفه های فرهنگی و بومی استان است و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ بیستم دی ماه ۱۴۰۰ از طریق پایگاه اینترنتیjayezehFiroozeh.farhang.gov.ir به دبیرخانه ارسال نمایند که آثار تا ۲۵ دی ماه دواری شده و مراسم اختتامیه و آیین گشایش نمایشگاه نیز اول بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *