سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲

پلدختر ترانزیتی بدون کمربندی؟! /بوق ممتد کابوس تلخ شهروندان پلدختری

به گزارش پل نگار،شهرستان پلدختر در جنوب استان لرستان واقع شده که به دلیل همجواری استان های خوزستان,کرمانشاه وایلام شاهد تردد خودروهای سبک وسنگین می باشیم.

روزانه میانگین تردد حدود۲ هزار خودرو در درون شهر پلدختر را داریم که در کنار ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان ،مشکلاتی هم وجود دارد که باعث گلایه مندی شهروندان پلدختری شده است.

شاید در کشور کمتر شنیده باشید که شهرستانی با تردد ترانزیتی خودرویی در کشور وجود دارد که هنوز فاقد کمربندی می باشد،شهرستان پلدختر یکی از این معدود شهرهای کشور به شمار می رود علی رغم حجم زیاد تردد خودرویی ولی فاقد کمربندی می باشد.

حسن رضاییان فرماندار پلدختر  با بیان اینکه احداث کمربندی برای این شهر ضرورت دارد اظهار داشت:با توجه به حجم تردد بیش از ۲هزار خودرو سبک وسنگین از شهر پلدختر نیاز هست که کمربندی در این شهر احداث شود.

وی بیان کرد:محموله های ترافیکی که نمی توانند از آزاد راه تردد کنند از مسیر خرم آباد-پلدختر تردد می کنند و به تبع هم بایستی از درون شهر پلدختر عبور کنند که باعث آسیب به زیر ساخت ها و مبلمان شهری می شود.

فرماندار پلدختر ادامه داد:این مطالبه را در نامه ای به استان و به مسئولان متولی در سطح وزارتخانه اطلاع دادیم که منتظر هستیم تصمیم مناسبی در این خصوص گرفته شود.

وی  تصریح کرد:بر اساس طرح احداثی جاده جدید پلدختر-خرم آباد ،تونل از بالای پل قدیم به سمت پارک صخره ای احداث و به خیابان امام ره متصل می شود.

جواد سپهوند از شهروندان پلدختر با بیان اینکه به دلیل اذیت و آزار تردد خودروها مجبور هستیم در آینده نقل مکان کنیم اظهار داشت:خودروهای سنگین که به صورت شبانه روز از داخل شهر پلدختر تردد می کنند،سوهان روح شدند.

وی بیان کرد: شهروندان پلدختر از دست بوق های ممتد خودروها ،آسایش و خواب ندارند و استرس به جز لاینفک برای زندگی شهروندان پلدختری تبدیل شده است.

یکی از رانندگان خودروهای سنگین  با بیان اینکه تردد از این مسیر ارزان و راحت تر است اظهار داشت: با توجه به گرانی عوارض آزاد راه مجبور هستیم از جاده غیر استاندارد و ناایمن ،پلدختر-خرم آباد تردد کنیم .

رحمانی عنوان کرد:شهر پلدختر از جمله معدود شهرهایی است که از مسیر تهران به طرف خوزستان حمل بار می کنم ،فاقد کمربندی است.

وی تصریح کرد:البته جذابیت های طبیعی محور قدیم پلدختر_خرم آباد یکی از نکاتی است که من سعی می کنم خانواده ام را همراه خود به سفر بیارم ولی متاسفانه وضعیت جاده اصلا خوب نیست.

صدیقه میری شهردار پلدختر با تاکید بر اینکه کمربندی برای شهر پلدختر یک ضرورت است اظهار داشت:نبود کمربندی در شهر پلدختر باعث ترافیک، آلودگی صوتی وهوا،تخریب آسفالت خیابان امام ره و افزایش خطر تصادف درون شهری شده است.

وی ادامه داد:تا زمانی که معضل کمربندی شهرستان پلدختر حل شود نیاز است با برنامه های کوتاه و میان مدت ،مشکلات ترافیکی خودروهای سنگین را در شهر پلدختر حل کنیم.

شهردار پلدختر افزود:تهیه و نصب علایمی نظیر چراغ های راهنمایی و رانندگی و رنگ های ترافیکی توسط اداره راهداری با همکاری شهرداری پلدختر جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک انجام شود.

رئیس میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه معضل نبود کمربندی دامن گیر پل تاریخی ورودی شهر پلدختر هم نیز شده است اظهار داشت:به دلیل نبود کمربندی شاهد تردد وسائط نقلیه سنگین،محموله های سوختی وترافیکی هستیم.

وی بیان کرد:امروز شهر پلدختر به محل اصلی تردد محموله های ترافیکی سنگین تبدیل شده که در بعضی از مواقه به دلیل گیر کردن این محموله ها در پل ورودی باعث ایجاد ترافیک طولانی خودرویی در شهر پلدختر هستیم.

به نظر می رسد سازمان راهداری با مشارکت شهرداری نسبت به رفع دغدغه اصلی رانندگان و شهروندان پلدختر در راستای احداث کمربندی در شهر پلدختر بایستی چاره اندیشی کرد به طوری که پل تاریخی دختر که از آثار باستانی شهرستان به شمار می رود از خطر تردد خودروهای سنگین در امان نیست و هر لحظه امکان آسیب به این اثر وجود دارد.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *