جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

حق آبه پلدختر از سد معشوره مشخص و تخصیص پیدا کند/پلدختر با نداشتن سد از خسارت سیلاب ها در امان نیست

به گزارش پل نگار،سیدحمیدرضا کاظمی در دیدار با وزیر نیرو : عدم تکمیل سدها در لرستان سبب شده است در استانی که جزء استان های پر بارش کشور است حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد زمین های کشاورزی دیم باشد.

شامگاه دوشنبه ۴ بهمن ، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.

کاظمی در دیدار با وزیر نیرو با اشاره به گزارش خبری اخیر بیان روز و سهم صفر درصدی پلدختر از سد سازی در استان لرستان گفت : استان لرستان یکی از استان های پر آب و پر بارش در کشور است اما متاسفانه به دلیل نبود سد و عدم وجود برنامه مناسب این آب ها در استان ذخیره نمی شوند و سهم استفاده و بهره برداری استان لرستان از این نعمت ها بسیار اندک است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود : نبود سد خسارات جبران ناپذیری به استان وارد کرده است که نمونه آن در سیل فرودین ۹۸ مشاهده شد و سیلاب به بخش عمده ای از لرستان و پلدختر و معمولان خسارات جدی زد و علاوه بر خسارت ۱۶ هزار میلیارد تومانی مشکلات بسیاری نیز برای مردم لرستان به وجود آورد و این مسئله به علت دیده نشدن حق آبه لرستان و نبود سد در استان بود.

وی گفت: منطقی نیست در استان پر آبی چون لرستان ۷۰ تا ۷۵ درصد زمین های کشاورزی به صورت دیم کاشت شود لذا ضرورت دارد هرچه سریعتر نسبت به تکمیل سدهای استان جهت کنترل روان آب ها و مهار سیلاب ، ذخیره سازی آب و آبی کردن زمین های کشاورزی اقدام شود.

کاظمی با اشاره تذکری که به وزیر نیرو در مجلس داده بود ، بیان داشت : حق آبه شهرستان پلدختر از سد گاشمار (معشوره) باید به صورت مناسب تعیین و تصویب شود و ساخت سدهای چولهول و بن لار در شهرستان پلدختر نیز جهت ذخیره آب کافی برای مردم شهرستان و همچنین کنترل سیلاب ها باید در دستور کار قرار گیرد و این مطالبه به حق مردم هر چه سریعتر اجرایی گردد.

وی افزود : همانطوری که در تذکر هم اشاره کردم دیواره های ساحلی شهرهای پلدختر و معمولان نیمه کاره رها شده است که انتظار ما این است جهت آسایش خاطر مردم شریف ، تکمیل دیواره ساحلی این دو شهر توسط وزارت نیرو انجام شود.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : بخش عمده ای از مردم شهرستان پلدختر به کشاورزی اشتغال دارند که متاسفانه به دلیل آبی نبودن زمین های کشاورزی عایدی چندانی نصیبشان نمی شود که انتظار داریم پمپاژ های واشیان ، جایدر و چم مهر که در حوزه وزارت نیرو است در زمان کوتاهی با تخصیص بودجه ، تکمیل شوند تا بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان آبی شود.

در پایان وزیر نیرو دستورات لازم را در خصوص پیگیری مسائل مطرح شده توسط نماینده مردم صادر کرد.

انتهای پیام

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *