پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳

نبود میدان میوه وتره بار و گرانی افسار گسیخته میوه در پلدختر/گیر سرمایه گذار طرح میدان میوه در هفت خوان اداری؟!

شهرستان فاقد میدان میوه و تره بار بوده و دلالان و واسطه‌ها عامل افزایش نرخ میوه و تره بار و در نهایت موجب نارضایتی مردم می شوند.

شهرستانی که در حد فاصل نزدیک چندین استان مرزی از قبیل ایلام، خوزستان و کرمانشاه قرار داد
حسن رضاییان فرماندار پلدختر در در گفت وگو با خبرنگار بیان روز ، با بیان اینکه احداث میدان میوه وتره بار برای شهرستان یک ضرورت است اظهار داشت:شهرستان پلدختر که قطب کشاورزی و باغداری انجیر در استان لرستان به حساب می آید، میدان میوه وتره بار ندارد.

وی بیان کرد:معمولا دولت با توجه به محدودیت های منابع اعتباری که دارد نمی تواند برای احداث ورود پیداکند ولی در جهت رفع مشکل مردم آمادگی همکاری است.

رضاییان افزود:این گونه طرح ها معمولا با جذب سرمایه گذار می شود انجام داد و هم اکنون برای احداث میدان میوه و تره بار شهرستان پلدختر، سرمایه گذار پای کار است.

فرماندار پلدختر گفت:شهرستان پلدختر به دلیل شرایط آب و هوایی وضعیت کشاورزی مناسبی دارد که اگر پای دلالان در میان نباشد بیشترین نفع را کشاورزان و زحمتکشان می برند.

وی با بیان اینکه متولی احداث میدان میوه وتره بار در شهرها بر عهده شهرداری است تصریح کرد:به علت نبود میدان میوه و تره بار محصولات کشاورزی به قیمتی ارزان توسط دلالان و واسطه‌ها به شهرهای هم‌جوار از جمله اهواز، کرمانشاه، ایلام و همدان صادر می شود.

فرماندار پلدختر افزود:از شهردار جدید شهر پلدختر این توقع داریم پیگیر تحقق این مطالبه به حق مردمی باشند و با برنامه ریزی، زمینه تحقق این امر و احداث میدان میوه و تره بار را فراهم کند.

امیدی فر از شهروندان پلدختری در گفتگو با بیان روز اظهار داشت:شهرستان پلدختر را بایستی بعد تهران شهر گران کشور اعلام کرد، هر چند قیمت اجناس با توجه به تورم بالا رفته ولی گرانی در این شهر با سایر شهرها متفاوت تر است.

وی بیان کرد:پلدختر قطب تولید صیفی جان، مرکبات و انجیر ولی در فصل های برداشت به جای اینکه مناطق تولیدی نسبت به عرضه ارزان تر باشد،قیمت گران است.

این شهروند در ادامه افزود:احدات میدان میوه وتره بار برای شهرستان ۸۰هزار نفری پلدختر یک ضرورت است چون بیشتر میوه فروش ها به خاطر همین نقیصه، هر طور می خواهند به صورت سلیقه ای میوه قیمت گذاری می‌کنند و به مردم عرضه می کنند.

یکی دیگر از شهروندان پلدختری گفت:فاصله کوی بسیجیان تا داخل شهر کمتر از ۲۰۰۰هزار متر قیمت میوه بین ۲تا ۵هزار تومان با میوه فروش های داخل بازار اختلاف قیمتی است.

تاج میری گفت:مسافر به سمت خوزستان هستم ولی بیشتر مواقع مسیر رفت و آمدم از پلدختر است، واقعا گرانی قیمت میوه بیشتر از شهرهای اطراف است.

علیرضا پاپایی سرمایه گذار متقاضی برای احداث میدان میوه و تره بار شهرستان پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز با بیان اینکه احداث میدان میوه در شهرستان یک ضرورت است اظهار داشت: در سال ۹۸ یک قطعه زمین با کاربری میدان میوه و تره بار خریداری نموده ام که قرار شد از طریق بنیاد برکت ، بنیاد علوی و دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با پرداخت وام کم بهره جهت ساخت و تجهیز میدان میوه و تره بار با ما همکاری داشته باشند.وی بیان کرد: پس از دوسال دونامه نگاری از طریق فرمانداری و استانداری، متاسفانه به نتیجه نرسیدم.

پاپایی بابیان اینکه علت عدم ورود سرمایه گذاران به پلدختر نبود حمایت و موانع اداری است عنوان کرد:به طوری که پس از نامه نگاری های متعدد و رفت و آمد به خرم آباد، معاونت سرمایه گذاری استانداری صراحتا بهم گفت که ما منابع نداریم و نمی توانیم کمکی کنیم.
وی تصریح کرد:امروز مردم پلدختر از گرانی میوه رنج می برند و احداث میدان میوه برای پلدختر یک ضرورت که تا کنون برای حمایت از سرمایه گذاری من برای تحقق این کار، کمک خاصی صورت نگرفته است.

این سرمایه گذار پلدختر یادآور شد:رغبت اولیه سرمایه گذاری ام نسبت به اول کمتر می شود.

با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار و پیگیری های دوساله و موانع هفت خان اداری نیاز هست فرمانداری و شهرداری در جهت تسهیل اقدامات تسریع کننده ای را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد رفع دغدغه مردمی برای تامین میوه با قیمت ارزان باشیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *