سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳

بیکاری چم مهری ها ماحصل سیل و خشکسالی

به گزارش پل نگار،چم مهر یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان پلدختر که در ۲۵کیلومتری این شهر قراردارد ، روستایی که روزی یکی از زیباترین روستاهای این شهرستان و استان لرستان محسوب می‌شد اما بعد از سیل مخرب۹۸ به ویرانه ای تبدیل شد که بعد از سالها هنوز کار آواربرداری و پاکسازی کوچه و معابر روستا تمام نشده است.

عمده مشکلات این روستا پس از سیل ، بیکاری و بلاتکلیفی کشاورزان و جوانان بود که منجر به مهاجرت بسیاری از اهالی چم مهر به شهرهای دیگر شد.

از دیگر مشکلات روستا می توان به از بین رفتن صدرصدی ایستگاه پمپاژ کشاورزی چم مهر اشاره کرد که ساخت مجدد این پروژ عظیم سالها به طول خواهد انجامید.

بلاتکلیفی مخابرات و نبود اینترنت خانگی:
امروزه عصر اینترنت و فضای مجازی و عمده فعالیت جوانان در تمامی عرصه های فرهنگی اجتماعی و … نیازمند وجود زیرساخت اینترنت می باشد که مخابرات روستا هنوز با وجود معارض بلاتکلیف مانده است.

نبود امکانات ورزشی: امروزه اکثر روستاهای کشور از حداقل امکانات ورزشی برخوردار بوده ولی روستای چم مهر حتی از این لحاظ نیز محروم می باشد که زمینه برای اعتیاد و نابودی جوانان فراهم شده لذا نیازمند حداقل یک چمن مصنوعی جهت سرگرمی جوانان می باشد.

با همه مشکلاتی که سیل برجای گذاشت اما اکنون کشکان بی رحم جای خود را به زمین وسنگهای داغ داده و دوباره یأس و ناامیدی در دل این اهالی بخصوص قشر کشاورز و دامدار نهاده است ، این رود که در سنوات گذشته یکی از پرآب ترین رودهای کشور بوده به علت خشکسالی‌های مکرر و عدم اجرای الگوی صحیح کشت در بالا دست و سوء مدیریت خشک شده است و علاوه بر وقوع فاجعه زیست_محیطی ، اقتصاد و معیشت اهالی حاشیه این رودخانه به خصوص روستای محروم چم مهر به خطر افتاده است.

کشاورزان و دیگر اقشار روستا بلاتکلیف و سرگردان هستند و از سوی دیگر فشار بانکها جهت پرداخت تسهیلات وام سیل زدگان امان آنها را بریده است ؛اما کور سوی امید این اهالی به دستان توانمند مسئولین انقلابی می باشد تا برای رفع نواقص و مشکلات روستا کمر همت بسته و تا حدودی مشکلات این روستا را مرتفع نمایند تا شاید از مهاجرت های اجباری اهالی جلوگیری شود.

*وحید احمدی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *