شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳

اراضی شیب دار و توسعه باغات در پلدختر اولویت دارد/لرستان سرآمد کشت دیم در کشور است

به گزارش پل نگار،

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در چهل و نهمین سفر استانی به استان لرستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به خسارت وارده شده در حدود ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، افزود: به دنبال راهکار برای کمک به کشاورزان در این زمینه با پیشنهاد استاندار و نمایندگان این منطقه در مجلس شورای اسلامی هستیم.

اراضی شیب دار و توسعه باغات در پلدختر اولویت دارد/لرستان سرآمد کشت دیم در کشور است

وی با اشاره بر این که حفظ روستا دارای اهمیت است، افزود: شهرستان پلدختر دارای ۳۰۰ روستا است که برای صیانت از اشتغال روستایی باید از حوزه کشاورزی و دامپروری حمایت کنیم،ضرورت دارد که در بحث اراضی شیبدار و توسعه باغات در این منطقه حمایت‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برای این منظور اعتباراتی در نظر گرفته شده که بخشی از آن جذب شده که انشالله بتواند اشتغال خوبی را ایجاد کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساله سیل در این استان، تصریح کرد: چند ایستگاه پمپاژ در سیل آسیب دیده‌اند که امیدواریم تعدادی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا شرایط بهتری را برای کشت کشاورزان ایجاد کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در کشاورزی و دامپروری در استان لرستان وجود دارد، همچنین لرستان سرآمد کشت محصولات دیم در کشور است.

ساداتی‌نژاد با بیان این که ظرفیت شیلات در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد و استان لرستان قطب شیلات به شمار می‌رود، گفت: ظرفیت شیلات اشتغال و ثروت خوبی به خصوص در حوزه خاویار ایجاد می‌کند و در این مهم ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و بنا شده در برنامه تحول شیلات سهمیه خوبی را به این استان اختصاص دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که استان لرستان بالادست چندین سد در کشور و دارای اهمیت خاصی است، تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از پایان امسال پروژه‌های مطالعه شده، تامین اعتبار شوند تا در سال آینده بتوانیم با انجام عملیات آبخیزداری در حوزه نگهداشت آب بخصوص آب مازاد در بالادست اقدام کنیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *