جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

روی خوش بارش های بهاری به لرستان/موج جدیدی وارد لرستان می شود

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پل نگار ، در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: برای امروز باز هم با فعالیت سامانه بارشی انتظار داریم که برای همه نقاط استان در اغلب ساعات آسمان ابری، همراه با رگبار باران و گاهی رعد و برق باشد.

وی افزود: برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرق استان رگبار برف را پیش‌بینی می‌کنیم و برای مناطق مستعد و گرمسیر این شرایط با رگبار تگرگ هم همراه است همچنین گاهی وزش باد شدید را هم انتظار داریم و مه آلودگی هوا در محورها و جاده‌های مواصلاتی منجر به کاهش میدان دید افقی خواهد شد.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: برای فردا سه‌شنبه قدری از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود اما باز هم شرایط برای رخداد رگبار باران و گاهی رعد و برق برای نقاطی از استان فراهم است.

وی بیان کرد: برای امروز با توجه به شرایط بارشی و ماهیت رگباری بودن بارش‌ها انتظار داریم در که سطح استان با مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و به ویژه رودخانه‌های فصلی و خشکه رودها هم مواجه باشیم که توصیه می‌شود جهت کاهش خسارت احتمالی تهمیدات لازم در نظر گرفته شود .

اکبری گفت: فردا شب هم این سامانه بارشی به طور کامل از آسمان استان خارج می‌شود و برای روز چهارشنبه پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب منطقه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه امروز دماهای روزانه روند کاهشی دارند از امشب و به ویژه برای فردا شب و پس‌فردا شب شاهد کاهش دماهای شبانه خواهیم بود که دماهای شبانه در نقاطی از شمال و شرق استان به زیر صفر هم خواهد رسید.

معاون هواشناسی لرستان دررابطه با میزان بارش‌های استان نیز خاطرنشان کرد: در ۴۲ ساعت گذشته در خرم‌آباد ۱۳٫۲ میلیمتر، بروجرد ۳٫۵ میلیمتر، کوهدشت ۵۰٫۳ میلیمتر، الیگودرز ۱٫۳ میلیمتر، پلدختر ۴۵٫۸ میلیمتر، دورود ۳٫۳ میلیمتر و در الشتر ۱۰٫۱ میلیمتر بارش داشتیم.

وی اظهارداشت: همچنین در نورآباد ۱۱٫۵ میلیمتر، ازنا ۴٫۶ میلیمتر، رومشکان ۵۵٫۰ میلیمتر، سراب دوره ۲۶٫۱ میلیمتر، ایمان آباد ۲۶٫۴ میلیمتر، سیلاخور ۲٫۱ میلیمتر، سپیددشت ۲۲٫۶ میلیمتر، ریمله ۱۰٫۷ میلیمتر، شول‌آباد ۲۱٫۹ میلیمتر و میانگین بارش‌های استان ۱۹٫۳ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *