شنبه , آبان ۵ ۱۴۰۳

تاکنیک تکرار در رسانه برای فریب انتخاباتی اذهان عمومی به کار گرفته می شود

به گزارش پل نگار،رسانه های معاند نظام در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با بهره گیری از انواع تاکتیک های رسانه ای اعم از “تکرار”سعی می کنند ،اذهان مخاطبین را با انتشار اخبار جعلی و روایت سازی های دروغین از مسیر یک انتخاب درست و در تراز نظام جمهوری اسلامی منحرف کنند .

سواستفاده از احساسات مردم به خصوص نسل جوان سیاست گذاری رسانه ای جریان غربگرایی است که در انتخابات سعی دارد نامزد خود را به هر شکلی با پروپاگاندای رسانه ای ،پیروز میدان معرفی کند.

القاء دوقطبی جامعه و ایجاد تشکیک ارچالش های جدی مخاطبین رسانه و کاربران فضای مجازی است که از طرف برخی رسانه های وابسته به جریان غربگرا کلید زده شده و جهت دهی می شود .

رسانه های معاند نظام به انحا مختلف با دامن زدن به اختلاف سلیقه های جریان های سیاسی درون نظام و بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی مردم به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات بوده و برای رسیدن به چنین هدف پلیدی از هر راهی از جمله تحریف واقعیات میدان و نظرسازی های ساختگی ، جهت دار و غیر علمی استفاده می کنند.

امین جعفری کارشناس رسانه ای در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی بیان روز با اشاره به ضرورت ایفای نقش رسانه های انقلابی در این شرایط حساس اظهار داشت:رسانه ها باید به معرفی شاخصه های نامزد اصلح بپردازند و کسانی که در عرصه های فردی ، اخلاقی،تخصصی و مدیریتی و انقلابی بودن در زمان حال و گذشته و طیف سیاسی که فعالیت داشتند باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شاخص انقلابی بودن برای ریاست جمهوری مورد تاکید چندباره مقام معظم رهبری قرار گرفته است، افزود:باید مارپیچ سکوت توسط رسانه های انقلابی شکسته و نظرات بیان شود،اگر این اقدام صورت گیرد متوجه می شوید که که نظرات شما با چه واکنش های خوبی روبرو می شود.

این کارشناس رسانه ای با اشاره به اینکه در فضای رسانه ای انتخابات ما با جریان تحریف روبرو هستیم،عنوان کرد:چهره افراد انقلابی و دستاوردهای انقلاب در حال تحریف و خلاف واقعیت ها در حال بازگو شدن است.

وی بیان کرد:برخی رسانه ها با استفاده از تکنیک های رسانه ای جای مظلوم و ظالم و جای راست و دروغ را با هم عوض کرده اند.
جعفری با بیان اینکه تصویری از ناامیدی،ناکارآمدی و نشدن ها در قالب تکنیک های رسانه ای در حال انتشار است گفت:تبیین نقطه مقابل تحریف سازی رسانه ای است ،باید واقعیت ها و پاسخگویی به شبهات را تا لحظه برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید با یادداشت،عکس نوشته،استوری، دیدارهای چهره به چهره حضوری با تحریف مقابله شود تصریح کرد:مقابله با تحریف جهاد امروز ماست که باید اتفاق بیفتند.

کارشناس رسانه با اشاره به ضرورت وحدت در بین نیرو های انقلابی،خاطر نشان کرد:نامزدهای جریان انقلاب در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند و ما باید ضمن حفظ وحدت شاخص های کاندیدای اصلح را بیان کرده و از سر وصدا ،جاروجنجال و هیاهوی رسانه های جریان رقیب هم نهراسیم .

وی افزود:تجربه ثابت کرده طیف مقابل در حوزه رسانه خیلی هیاهو و جارو و جنجال دارند که رسانه های جریان انقلاب باید در راستای خنثی سازی این سرو صداها گام بردارند.

جعفری گفت:باید واقعیت ها و دستاوردهای دهه اخیر برای مردم تبیین شود یکی از تکنیک های رسانه ای بحث قیاس است، رسانه ها باید عملکرد دولت ها را با هم مقایسه کنند.

وی با بیان اینکه مردم تفاوت جنجال ها و پیام های پاک رسانه ای را متوجه می شوند، تصریح کرد: در روز برگزاری انتخابات تاکتیک رسانه ای دشمن تغییر پیدا کرده و از حالت دو قطبی خارج و ممکن است بر شیپور پیروزی بدمند که این حرکات مسبوق به سابقه است.

این کارشناس رسانه ای خاطر نشان کرد:در پیروزی بزرگ ملت ایران در سال ۸۸را که باید به صلابت و اقتدار نظام منجر شود تحت تاثیر قرار گرفت ما باید حربه های دشمن را بشناسیم و بپذیریم که کینه دشمنان ما یک کینه همیشگی است .

جعفری گفت:در هر صورتی دشمن دسیسه های خود را داردابزار دشمن در حال حاضر در داخل و خارج از کشور رسانه است وظیفه رسانه های انقلابی این است که وارد بازی آنها نشده و شبهات را پاسخ دهند رسانه ها به جریان سازی رسانه ای روی می آورند و ما باید تولید ضدجریان را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه سابق ایران در یک سخنرانی یکی از کاندیداها را پیروز قطعی انتخابات اعلام و مردم را به کف خیابان دعوت کرد، افزود: از یک مدعی سیاست ورزی که اتفاقا در جایگاه وزیر خارجه هم بوده بسیار بعید است که قبل از برگزاری انتخابات  برندۀ میدان رقابت ها را پیشگوئی کرده و فریاد بزند، چرا که اگر پیشگوئی او اتفاق نیفتد تکلیف کسانی که وی به کف خیابان دعوت کرده چه می شود؟ ولذا بهترین اقدام این است که رسانه های انقلابی  سکوت و غفلت نکرده و برای مردم و افکارعمومی روشنگری کنند .

وی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته بحث کلاوب هاوس خیلی جدی بود که وزیر خارجه سابق ایران در این برنامه صحبت می کرد و یکی از کاندیداها را پیروز انتخابات معرفی می کرد ولی بعد از شمارش آرا با اختلاف زیادی رقیب آرای مردم را به دست آورد عنوان کرد:این اتفاقات جار و جنجال رسانه ای است ممکن است مردم به کسی رای دهند که با این هیاهو فاصله داشته که نشان دهنده واقعیت اصلی مردم ایران است نه آن چیزی که جار و جنجال رسانه ای اعلام می کند.

جعفری گفت:اتفاق خوبی که در رسانه های جریان انقلاب با آن مواجه هستیم اینکه که به شبهات خوب پاسخ می دهند و مقایسه خوبی بین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم با دولت سیزدهم درحال اتفاق افتادن است،نیروهای رسانه ای جریان انقلاب در حال جنگیدن هستند و میدان جنگ را خالی نگذاشته و روز به روز این جبهه قوی تر می شود.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

اقامه نماز عید فطر در پلدختر

به گزارش پل نگار،همزمان با روز عید سعید فطر نماز پرشکوه و سراسرمعنوی آن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *