چهارشنبه , اردیبهشت ۱۲ ۱۴۰۳

اقامه نماز عید فطر در پلدختر

به گزارش پل نگار،همزمان با روز عید سعید فطر نماز پرشکوه و سراسرمعنوی آن به امامت، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی امام جمعه پلدخترو با حضور اقشار مختلف در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر اقامه شد.

در این آیین پرشور سرشار از عشق و بندگی و یک ماه عبادت باریتعالی حضور اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان و نوجوانانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده اند ، نمود و جلوه بیشتری داشت.

نمازگزاران پلدختر در این روز با سر دادن ندای ‘”الله اکبر و لله الحمد الحمدالله علی ما هدانا ” به استقبال نماز عید فطر رفتند و یک ماه عبادت خالصانه و روزه داری و بندگی خود را به درگاه خداوند شکرگزاری کردند.

همچنین پیش از اقامه نماز عید فطر دعای روح بخش ندبه قرائت شد و مومنان تعجیل در فرج امام زمان (عج) را از خداوند منان خواستار شدند.

پلیس راهنمایی و رانندگی پلدختر نیز به منظور تردد آسان‌تر مومنان برای حضور در آیین نماز عید فطر محدودیت های ترافیکی را در مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز عید فطر در این شهر اعمال کرد.

پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پلدخترنیز صندوق‌هایی برای دریافت زکات فطره نمازگزاران و نیز در مسجد و مسیر منتهی به محل‌ اقامه نماز عید فطر مستقر کردند.

همزمان با برگزاری این آیین معنوی در معیادگاه نماز جمعه ، تمامی مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان های پلدختر و معمولان و شهرسراب حمام وبخش های مرکزی و بالاگریوه  میزبان نمازگزاران برای برپایی نماز عید فطر بود که با استقبال پرشور مردم همراه بود.

بر اساس استفتا از رهبر معظم انقلاب در خصوص زمان پرداخت فطریه، نظر معظم له به این شرح است: پس از اثبات حلول ماه شوال فرد می تواند آن را کنار بگذارد. اگر نماز عید فطر می خواند، بنا بر احتیاط واجب باید پیش از نماز زکات فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی‌خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد.

پس از رویت هلال ماه، امروز چهارشنبه (۲۲ فروردین ماه) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر اعلام شد و نماز پرشکوه عیدسعید فطر در نقاط مختلف شهرستان های پلدختر و معمولان برگزار شد.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

تشدید تداوم نظارت بهداشتی بر بازار نوروز ۱۴۰۳ پلدختر

به گزارش پل نگار بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان_پلدختر در طرح سلامت نوروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *