دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳

امور آب منطقه ای لرستان با برداشت غیر مجاز آب کشاورزی برخورد کند

به گزارش پل نگاراسفندیار حسنی مقدم در بازدید از وشعیت منابع آبی خرم رود و رودخانه کشکان حد فاصل خرم‌آباد و پلدختر به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی دیگر از بحران‌های کم آبی در سالجاری را کاهش شدید بارندگی به میزان ۵۰ درصد نسبت به سنوات گذشته است و افزود: متاسفانه تعدادی از کشاورزان علی رغم هشدارها و اخطارهای جهاد کشاورزی اقدام به برداشت غیرمجاز از منابع آبی می نمایند که لازم است، شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین با متخلفان برخورد نماید.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با کاهش دفعات آبیاری در مزارع خود و استفاده بهینه از منابع آبی به توصیه کارشناسان عمل نموده و با متولیان امر همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

اظهار داشت: سد به منظور ذخیره سازی و مهار روان آبها در فصل بارندگی وجود ندارد، چنانچه در سالیان گذشته سد احداث می‌شد، سیلاب‌ها کنترل و روان آب‌ها مهار می‌شد و جهت آبیاری مزارع و باغات در مواقع لازم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی بیان کرد: استان لرستان به رغم داشتن متوسط بارش مناسب هم از سیلاب آسیب می بیند و هم از خشکسالی کشاورزان آن متضرر  می شوند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *