سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲

حق التدریس تهرانی که در محروم ترین نقطه لرستان به طبابت رسید/ویزیت معولین جسمی حرکتی شیرینی طبابتم است/دولت به جایگاه پزشکان و اعتماد به نظام سلامت کمک کند

برگ های تقویم وقتی ورق می زنید به اول شهریورماه می رسیم که این روز به مناسبت روز پزشک و بزرگداشت ابوعلی سینا نامگذاری شده است.

به گزارش  پل نگار،این روزها با شبوع بیماری کرونا و افزایش تردد مردم به بیمارستان ها،مطب ها ومراکز درمانی بیشتر با سختی کار پزشک و کادر درمان آشنا می شویم.

به همین مناسبت به سراغ یک پزشک خوش اخلاق و با انرژی پلدختری رفتیم که به پزشک “لبخند” معروف هستند و کار طبابت را با خونسردی و خوش رویی انجام می دهند.

پل نگار:خودتان را برای مخاطبین معرفی کنید؟

دکتر فریدون فرمانی متولد ۱۳۴۶تهران هستم که از دانشگاه تهران سال ۸۴فارغ التحصیل شدم به دلیل علاقه بسیارزیادی که به علم تجربی داشتم این رشته تحصیلی را انتخاب کردم و هم اکنون به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان امام ره و مرکز بهداشت روستای پاعلم مشغول به خدمت هستم.

وی با بیان اینکه رشته تحصیلی کاردانی علوم آزمایشگاهی را تحصیل کردم بیان کرد:در ایام کودکی به رشته تحصیلی جانورشناسی علاقه داشتم ولی با گذشت زمان و رسیدن به بزرگسالی این علاقه به طبابت تغییر پیدا کرد.

پل نگار:قبل از طبابت به کاری مشغول بودید؟

وی عنوان کرد:مدت ۸سال افتخار داشتم به صورت حق التدریس در آموزش وپرورش تهران تدریس کنم که خاطرات خوب با دانش آموز بودن و طعم شیرین تعلیم وتربیت در ان مقطع تجربه کردم.

دکتر فرمانی تصریح کرد:قبل از طبابت و در کنار دبیری در امر پژوهش در مرکز مطالعات ملی اعتیاد تهران به مدت ۶سال مشغول شدم که اینها نشات گرفته از عشق و علاقه به رشته تحصیلی ام هست.

پل نگار:کار طبابت از چه زمانی شروع کردید؟

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ به خدمت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر درآمدم گفت:ابتدای خدمت در روستاهای افرینه،مورانی ومرکز بهداشت شماره یک مشغول طبابت شدم.

وی افزود:محل خدمت اصلی من در جنوبی ترین نقطه شهرستان پلدختر روستای پاعلم انتخاب شد که این نقطه به دلیل تلاقی به شهرهای اندیمشک و دزفول استان خوزستان در ایام تابستان دارای گرمای طاقت فرسا می باشد از سال ۹۱تاکنون مشغول به خدمت هستم.

پل نگار:چگونه روستای پاعلم بدون امکانات را ترجیح به تهران دادید؟

دکتر فرمانی عنوان کرد:کلید واژه انتخاب من برای فعالیت در استان لرستان،شهرستان پلدختر آن هم منطقه محروم پاعلم فقط عشق به خدمت است،به طوری که امروز پزشک معتمد جمعیت هلال احمر به صورت رایگان,عضو کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی شهرستان پلدختر می باشم.

پل نگار:چرا به شما دکتر لبخند معروف هستید؟

این پزشک پلدختری با اشاره به اینکه بیشتر مواقع از مردم انرژی مثبت می گیرم ادامه داد:سعی کردم هر موقع در بیمارستان حاضر می شوم یا بیماری را ویزیت می کنم با لبخند زدن و نشاط از بیماران استقبال کنم که این خود در امر طبابت از لحاظ روحی روانی تاثیرات مثبتی داشته است.

پل نگار:شیرین ترین اتفاق در زندگی شما چه بود؟

فرمانی گفت:بهترین اتفاق زندگی من،ازدواج با خانمی اهل پلدختر بود که من در آرزوهایم آنرا داشته ام و بحمدالله امروز از زندگی ام راضی ام و صاحب دختر بچه ۶ساله هستم ،اگر پشتیبانی و حمایت های وی در طول زندگی با توجه به استرس و حساسیت هایی که این شغل دارد نبود شاید به این درجه نمی رسیدم.

پل نگار:تلخ ترین اتفاق زندگی شما چه بود؟

وی افزود:الان حضور ذهن ندارم که بخواهم تلخ ترین اتفاق زندگی ام چه بود ،ولی وقتی بیماری با درد وعذاب به ما مراجعه می کند ،مردم بدانند پزشک اولین کسی هست که خودش را جای بیمار می گذارد بعد سعی می کند با درمان درست،درد را التیام دهد.

وی ادامه داد:شاید یکی از شیرین ترین و در عین حال تلخ ترین کار طبابت من حضور در بین خانواده های محرومی هست که دارای معلول جسمی حرکتی هستند علی رغم ضعف بنیه مالی ولی با مشقت وعشق ،پدر ومادر مشغول حمایت از آنها بودند.

پل نگار:دکتر شما از پزشکانی هستید که مستقیما درگیر خدمت رسانی به کرونایی ها هستید چه توصیه به مردم دارید؟

این پزشک عمومی بیمارستان امام (ره) پلدختر با بیان اینکه عدم آگاهی و ساده انگاری پاشنه آشیل شیوع بالا کرونا است تصریح کرد:واقعا در ایام اولیه کرونا شاهد بی توجهی افرادی بودم که اعتقاد به مسائل و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا نبودند ولی پس از مدتی تا مرحله بستری در بیمارستان رفتند.

وی تصریح کرد:کرونا یعنی از بین رفتن تعادلات زندگی و آزار واذیت می باشد به طوری شدت این بیماری زیاد شده که اگر انسان رعایت نکند بلافاصله سر از بیمارستان درمی آورد.

دکتر فرمانی گفت:یکی از تلخ ترین اتفاقات پزشکی را می توان از دست دادن پزشک همکارم مرحوم دکتر توحید محرمی متخصص عمومی بیمارستان بود .

به عنوان سوال آخر انتظار شما به عنوان یکی از قشر بزرگ جامعه پزشکان از دولت آیت الله رئیسی چیست؟

وی گفت:در خصوص شغل طبابت فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد و اطلاع رسانی شود تا برخی سواستفاده کنندگان اقدام به تخریب پزشکان نکنند زیرا تخریب کادر درمان مدافعان سلامت باعث عدم اعتماد مردم به نظام سلامت می شود در نقاط محرومی مثل شهرستان پلدختر ومعمولان امکاناتی فراهم شود تا پزشک بتواند علی رغم مشکلات عدیده ای که وجود دارد در منطقه بتواند خدمت رسانی کند.

*علی مرادی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

یک نظر

  1. دکتر فرمانی که افتخار دوستی با ایشان را دارم پزشک متعد و شریف هستن با آرزوی موفقیت و سلامت برای ایشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *