جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

با اصلاح قانون انتخابات شوراها، اختیارات شوراها افزایش می دهیم/شهرداری ها با درآمد نازل توانایی حل مشکلات شهری ندارند

سید حمید رضا کاظمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حاشیبه جلسه منتخبین شوراها در گفتگو با  پل نگار با اشاره به اینکه ما در کمیسیون داخلی کشور  و شوراها به دنبال اصلاح قانون انتخابات شوراها و افزایش اختیارات شوراها هستیم اظهار داشت: باید امورات محلی توسط شوراها رسیدگی شود که در حال پیگیری هستیم انجام بگیرد، باید بتوانیم شوراها را تقویت و اختیارات آنها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد:شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در تصمیم گیری و حل مشکلات شهری دارند.

وی با بیان اینکه شوراها یک امر غیرسیاسی هستند و باید تدبیر کرده به سمت سیاسی شدن نروند افزود:شوراها بایستی به سمت خدمات رسانی به مردم سوق داده شوند تا فلسفه اصلی شوراها که اداره امور  توسط مردم و نمایندگان آنها محقق شود .

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:کسانی به سبب جهل یا ناآگاهی به قانون تلاش می‌کنند که شوراها را به سمت امور سیاسی و مواضع سیاسی ببرند که منتخبان شورای شهر باید تلاش کنند شورا را به سمت خدمات رسانی بیشتر به مردم ببرند.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های شهر و شهرستان را به سمت خدمات رسانی به مردم متمرکز کنیم افزود: اگر به سمت برادر، اتحاد، انسجام و در کنار هم بودن، استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه به نفع مردم برویم مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری در حد نازل است و اداره شهرها با مشکل روبرو شده است یادآور شد:شهرداری‌ها در حال ورشکستگی هستند و اگر ما از ظرفیت‌های خارج از منطقه استفاده نکنیم با عوارض موجود در شهرها نمی‌توانیم حتی حقوق کارمندان را پرداخت کنیم که باید از ظرفیت‌های ملی واستانی برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد:در کمیسیون شوراها به دنبال ساز وکاری هستیم تا شوراها بر اساس اختیارات واقعی خود نقش مثبتی در توسعه شهری داشته باشند.

 

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بیش از ۱۷هزار نفر از جمعیت پلدختر تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش پل نگار،علی نصیری اظهار داشت با همکاری موسسه های خیریه ی دارای تفاهمنامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *