جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

یادداشت:پایان مطلوب هر آمدنی مستلزم آینده نگری است

به گزارش پل نگارهرآمدنی، رفتنی دارد، اما مهم اتفاقات، تصمیم ها، برنامه ریزی‌ها،رویدادها و به ویژه نتیجه آن است که باید دید تا چه اندازه اثر بخش وقابل قبول واقع شده است.

به‌قول معروف؛ »هر سلام، آغاز دردناک یک خداحافظی‌ست«. همه‌ی پایان‌ها، خوش و خوشآیند نیستند. 🔸اگر از آغاز به‌پایان سلام نگفته باشیم و آماده‌ی پایان نباشیم، احتمال دارد که در آخر مغبون و یا مدیون باشیم.

اگر هنگام شروع، مسیری که باید طی شود، بررسی و تحلیل نشود، امکانات و زمان در نظر نیاید، تردید نکنیم که در پایان، روی قله‌ی پیروزی نخواهیم بود، بلکه در گودال شکست و حتی نفرت محکوم بمانیم و این‌ نتایج همه از اختیارهای بشری است. انسان می‌تواند انتخاب کند که موفق، آبرومند و با عزت به پایان برسد یا شرمنده و سرافکنده و مورد تنفر طی مسیر کرده و تمام کند.

کسانی که در آزمون کنکور شرکت کرده‌اند به‌خوبی مفهوم »وقت تمام شد« را درک می‌کنند، آنهایی که پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی دارند، هول و نگران و ناراحت و مغموم مجبورند پاسخنامه‌ها را تحویل بدهند و آنهایی که زمان پاسخگویی را تنظیم و با آمادگی در کنکور شرکت کرده‌اند، حتی ممکن است چند دقیقه‌ای وقت اضافه داشته باشند تا برای خروج از سالن امتحان آماده شوند.

۱۲ مرداد ماه جاری، وقت ۸ ساله‌ی حسن روحانی برای خدمتگزاری به ایران و ملت ایران، تمام شد.

خودش ماند و اعمال‌اش و پاسخ‌هایی که در دنیا نداد. حتی اگر همچنان برای‌مان نمایش بازی کند که ال و بل و دولت‌اش موفق بوده، چقدر ممکن است خودش را بفریبد؟!

اغلب آدم‌ها در پیشگاه وجدان نمی‌توانند لاپوشانی کنند و دروغ بگویند. حتی اگر وجدان را با بهانه‌هایی راضی کند، ◽️در حقیقت آنچه اتفاق افتاده، هیچ تغییری نمی‌تواند، ایجاد کند. از طرف دیگر حتما کسانی هستند که به روحانی و دولت‌اش نمره‌ی قبولی می‌دهند. اما، اعتقاد دارم که ریاست‌جمهوری ۸ ساله‌ی روحانی را می‌توان به ۴ دوره‌ی دو ساله، تقسیم کرد. 🔸۲سال اول با امید به تدبیر دولت، ملت نگرانی کمتری داشت و در ۲ سال دوم، دوره‌ی اول، کشور و ملت منتظر گشایش‌های اقتصادی بودند و افق و چشم‌انداز ملت برای شکوفایی فرهنگ، سیاست، اجتماع و… تقریبا روشن بود. ۲ سال سوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی در خوف و رجا گذشت و ۲ سال چهارم و پایانی، همه‌اش ترس و نگرانی بود و هیچ مدیریتی در کشور اعمال نشد

هراس و نگرانی در گوشت و رگ و پی ایرانیان، رسوخ کرد، اغلب امور رها بود و کشور پناه بر خدا اداره ‌شد و مدام عرصه به ملت تنگ و تنگ‌تر شد.

نگارنده، به‌سهم خودم و به‌عنوان یک ایرانی، روحانی و اعضای دولت‌اش از صدر تا ذیل را نمی‌بخشم، اهمال و کم‌کاری‌های‌شان را فراموش نخواهم کرد.فشارهای اقتصادی، فرهنگی و روانی که در دوره‌ی دوم روحانی به ملت وارد شد، برای ایرانیان بی‌سابقه بود! به رییسی، به‌عنوان رییس‌جمهور جدید و تمامی وزرا و مدیران آینده، توصیه می‌کنم، در ابتدا، انتها را ببینند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *