جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

۲۶ هزار تن انواع بذر بین کشاورزان لرستان توزیع می شود

به گزارش  پل نگاربه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لرستان، اسفندیار حسنی مقدم اظهار داشت: در سال جاری ۲۳۶ هزار هکتار گندم، ۱۴۰ هزار هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار نخود و پنج هزار هکتار تعهد کشت کلزا در استان لرستان انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه فصل زراعی کشت محصولات پاییزه خصوصا گندم، جو و سایر محصولات کشاورزی در دستور کار است، مقدار ۲۶ هزار تن انواع بذر آبی و دیم گندم ویژه مناطق سردسیر و گرمسیر استان تهیه و تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: ۹۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی شامل ۷۳ هزار تن کود ازته، سه هزار تن کود پتاس و ۲۰ هزار تن کود فسفاته تامین شده که به ازای هر هکتار زمین آبی دو کیسه و به ازای هر هکتار زمین دیم یک کیسه کود شیمیایی به کشاورزان داده می‌شود.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: چنانچه کشاورزان اقدام به کشت کلزا نمایند به ازای هر هکتار شش کیسه و به ازای هر هکتار مزارع بذری چهار کیسه کود سهمیه تعلق می گیرد و هیچگونه کمبودی در زمینه تامین و توزیع بذر و کود وجود ندارد.

وی بیان کرد: بذر و کود در سال های گذشته به صورت حواله‌ای و دستی توزیع شد ولی در سال جاری از طریق سامانه توزیع می شود و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه کد ملی بر اساس سطح زیر کشت محصول و اراضی زراعی سهمیه خود را به سهولت دریافت نمایند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *