شنبه , اردیبهشت ۱۵ ۱۴۰۳

اقناع سازی مردم شالوده اجرای صحیح برنامه حذف ارز ترجیهی است/اصلاح یارانه اقدام صبح جمعه ای نیست

حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر در گفتگو با پل نگار اظهار داشت : در دولت قبلی بحران مدیریت سهم بسزایی در وضعیت اقتصادی داشت ، حذف ارز ترجیحی در راستای مبارزه با رانت و فساد است.

خادم در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: از زمان آغاز بسترسازی حذف ارز ترجیحی در اسفندماه محافل و رسانه های معاند و منافق شروع کردند به رجز خوانی و شایعه پراکنی اما موفق نبوده‌اند دلیلش هم این است که حذف ارز ترجیحی مانند بحث گران شدن بنزین تصمیم صبح جمعه‌ای و یک دفعه ای نبوده و از مدت‌ها قبل زیرساخت‌های این طرح آماده شده است.

وی افزود : در دولت قبلی بحران مدیریت سهم بسزایی در وضعیت اقتصادی کنونی داشت مگر تحریم‌ها چقدر روی قیمت سیب زمینی و پیاز تاثیر گذار است!

فرماندار شهرستان پلدختر گفت : رئیس جمهور از زمان حضور در قوه قضاییه مطالبه‌گر مبارزه با فساد بود و اینجا باید پاسخگوی همان موضوع باشد و همه می دانند یکی از راه‌های جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی همین طرح حذف ارز ترجیحی است، اگر به جزئیات این طرح و برنامه توجه کنیم با اختصاص یارانه به جمعیت هدفِ برنامه، کالاهایی که مشمول گرانی می شوند را مردم با همان قیمت سابق خریداری می‌کنند و این یارانه شامل نان هم نمی شود یارانه نان به شکل دیگری است.

حمید خادم با بیان اینکه دیگر به شکل قدیم یارانه نداریم و یارانه های پرداختی دولت مردمی سازی شده است ، گفت : یعنی یارانه مستقیم به دست مردم خواهد رسید و این کار شروع شده و به حساب اکثر مردم واریز شده است و اگر برای کسی واریز نشده باشد می‌تواند اعتراض کند.

وی در ادامه سخنان خود اقناع سازی جامعه و مردم را مهمترین موضوع در بحث کنار آمدن با حذف ارز ترجیحی دانست و گفت: مردم را باید با منطق و حساب و کتاب قانع کرد که یارانه غیر مستقیم حذف شده است و به شکل مستقیم به دست خود مردم میرسد.

فرماندار شهرستان پلدختر گفت : هیچ چیز نباید بی دلیل گران شود و با گرانفروشی و کم فروشی مبارزه شود ، دستگاه‌ها و ادارات دخیل و نظارتی دقیق و بیشتر از قبل و به صورت شبانه روزی تلاش کنند و با نظارت مکرر بر بازار پیگیر وضعیت باشند.
.
خادم خطاب به مدیران دولتی گفت: در دولت انقلابی تعطیلی نداریم قبل و بعد از ساعت اداری معنایی ندارد مدیران باید همیشه و همه وقت پاسخگوی مردم باشند و هر مدیری که با رویکرد دولت همراهی نکند باید جوابگوی مردم باشند یا خودش کنار برود یا برکنار خواهد شد.

فرماندار پلدختر گفت: هر جلسه و همایش باید خروجی داشته باشد و این خروجی فقط مصوبات کتبی و کاغذی نباشد و عمل در پی داشته باشد و در جلسه های بعد نتایج و آثار آن مشخص شود، خروجی که مردم احساس کنند و این نباشد که جلسات بدون فایده‌ای برگزار کنیم ولی خروجی نداشته باشد جلسه‌ای مفید است که گره از کار مردم باز کند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *