یکشنبه , اردیبهشت ۹ ۱۴۰۳

کشت چغندر قند پاییزه برای اولین بار در پلدختر

مهندس جمشیدی مدیر جهاد کشاورزی در گفتگو با پل نگار با اشاره به اینکه  چغندر قند پاییزه برای اولین بار در شهرستان پلدختر کشت می شود اظهار داشت: کشت پاییزه چغندرقند در اقلیم های خشکی مانند کشور ایران در مقایسه با کشت بهاره میزان آب کمتری مصرف نموده و می تواند گزینه مناسب تری برای بهره گیری از بارندگی های پاییزه و زمستانه و مقابله با بحران کمبود آب باشد.

وی عنوان کرد: در  کشت چغندرقند پاییزه بیش از ۳۰ درصد در مصرف آب نسبت به کشت بهاره صرفه جویی می شوئ و این مسئله با توجه به کمبود بارش ها در فصل غیر فصول سرما حائز اهمیت است.

جمشیدی بیان کرد:کشت پاییزه چغندرقند در منطقه گرمسیری پلدحتر در صورت استفاده از ارقام مقاوم به ساقه روی قابل توصیه می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدخنر افزود: کشت چغندرقند پاییزه به صورت آزمایشی در سطح ۱۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان پلدختر صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد:پیش بینی ما بر میزان ۷۰ تن عملکرد در هکتار است که با حکایت های چهاد کشاورزی این میزان کشت در شهرستان پلدختر افزایش پیدا می کند.

این مسئول تصریح کرد: برای جمایت از کشاورزان علافه مند به کشت چغندر در فصل پاببز برای سال اول قرارداد تحویل چغندرقند پاییزه شهرستان پلدختر با کارخانه قند خلیج فارس شوش منعقد کردیم.

انتهای پیام/

 

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *