دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳

کشت کاملیا برای اولین بار در پلدختر/برداشت ۲۵هزارتن گندم در پلدختر

فتحی مدیرکل تعاون روستایی لرستان در گفتگو با پل نگار با اشاره به اینکه برداشت گندم در پلدختر اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود اظهار داشت :گندم ،جو و کاملیا در شهرستان پلدختر به دلیل آب و هوای گرمی که دارد نسبت به سایر مناطق استان زودتر برداشت می شود.

وی بیان کرد:تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید در کنار اداره کل غلات استان نسبت به خرید گندم،کلزا وکاملیا کشاورزان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه به محض برداشت محصول کشاورزی مراکز خرید شروع به کار می کنند تصریح کرد:به دلیل بارندگی های مناسب ،وضعیت کشاورزی خوبی در شهرستان پلدختر داریم و همه ما سپاسگزار این نعمت هستیم.فتحی عنوان کرد:تمهیدات لازم جهت خرید محصولات کشاورزی در شهرستان اندیشیده شده به طوری که چهار مرکز خرید گندم در جایدر،واشیان ،تعاون روستایی ،۲۲بهمن معمولان و یک مرکز هم نیز با متولی گری اداره کل غله آماده خرید از کشاورزان هستند.مدیر کل تعاون روستایی لرستان افزود:بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی شهرستان پیش بینی می شود ۲۵ هزار تن گندم در پلدختر برداشت شود .

وی در پاسخ به این سوال که حق مردم پلدختر استفاده از آرد باکیفیت از گندم برداشتی شهرستان است تصریح کرد:احداث کارخانه آرد در شهرستان یک امری است که می تواند به تحقق مطالبه مردم شهرستان جامعه عمل بپوشد .

وی یادآور شد :نگرانی ما تشکیل صف کشاورزان و توقف در خرید که با توجه به اینکه اداره غله استان متولی اصلی خرید بایستی آهنگ حمل به ما بدهد تا شاهد وقفه در خرید نباشیم ،ظرفیت انبار ما یک هزار یا دو هزار تنی و اداره تعاون روستایی به عنوان مباشر به صورت شبانه روزی تلاش می کند تا از ساعت ۸صبح لغایت ۲۰ شب محصولات کشاورزی مردم از قبیل گندم ،کلزا و کاملیا را خریداری کند.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *