پنج شنبه , اردیبهشت ۱۳ ۱۴۰۳

افزایش ۷۵درصدی میزان ابتلا کرونا از بهمن ۹۹تا فروردین ۱۴۰۰در لرستان

دکتر فرهادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با پل نگار با اشاره به آغاز تعطیلات نوروز و احتمال خیز چهارم کرونا در لرستان اظهار داشت:در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک شاهد شیوع بیشتر کرونا در گشت و گذارها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه میزان ابتلا به کرونا در این استان نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۷۲ هزار نفر در لرستان به کووید ۱۹ مبتلا شدند و اکنون ۱۷۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر فرهادی ادامه داد: در صورت عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم میزان روند بستری در بیمارستان های استان افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اکنون سه شهراستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اضافه کرد: در روزهای گذشته وضعیت شهرستان بروجرد نیز نارنجی شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از هم استانیها تقاضا می شود از هرگونه دورهمی خانوادگی و مسافرت پرهیز کنند و در صورت مشاهده هرگونه علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه روند ابتلای به این ویروس در لرستان افزایشی است افزود:شیوع کرونا،نسبت به بهمن ماه سال گذشته میزان ابتلا در لرستان ۷۵ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد:کرونای انگلیسی در حال گردش در استان است و در این راستا رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی از طرف هم استانی ها ومسافرین نوروزی الزامی است.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت هستند

سید عماد شاهرخی ظهر امروز در جلسه طرح جهش تولید در دیمزارها که با به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *