دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳

عقده گشایی سیلاب با حذف خبرنگاران پلدختر؟!/اولین روایتگر سیلاب۱۲فروردین۹۸توسط خبرنگار پلدختری/رم طلایی سند گمنامی خبرنگاران پلدختر

سیلاب ۱۲فروردین ۹۸ آزمون بزرگ رسانه ای که به نام پلدختر و به کام برخی افراد بد خلق رسانه ای منفعت طلب شد.

به گزارش پل نگار،منهای زحمات همکاران رسانه ای در رسانه های مختلف خبری صوتی تصویری و مکتوب که در یک روز پس از سیلاب پلدختر در ۱۳فروردین ۹۸ در شهرستان پلدختر حضور پیدا کردند وجهاد رسانه ای قابل تقدیر در انعکاس اخبار سیلاب پلدختر داشتند

به طوری که پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، سفیر افلاک،در کنار خبرگزاری های بومی و دیگر پایگاه های اطلاع رسانی در این جهاد رسانه ای نمره قابل قبولی کسب کردند و صداوسیمای مرکز لرستان با مدیریت خوب شیروی مدیرکل سابق اقدام به راه اندازی استودیو تولیدی سیما و خبری در پلدختر به صورت پخش مستقیم کردند.

اما در این میان بحث اصلی اطلاع رسانی و حلقه مفقوده آن در ۱۲فروردین ۹۸ بود که پلدختر به دلیل انسداد راه های دسترسی و قطعی تلفن های ارتباطی، مردم این شهرستان در تنهایی به سر می بردند.

۲۴ساعت دلهره و اضطراب در ۱۲فروردین که سیل زدگان شوکه شده در ساعات اولیه روز دوم سیلاب حاضر به مصاحبه و گفتگو با مسئولین دولتی نبودند هر چند سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل ع لرستان و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در میان سیل زدگان حضور پیدا کردند وبه درد ودل سیل زدگان را گوش دادند و پیگیری می کردند،کلیه اتفاقات فقط بر روی یک رم طلایی ضبط شد.

این در حالی که، یک خبرنگار که یک هفته قبل از زمان سیلاب لحظه به لحظه پیش اخبار سیلاب را انعکاس میداد به تنهایی با یک دستگاه دوربین امانی اقدام به ضبط اتفاقات و ناراحتی مردم و عمق فاجعه را ضبط می کرد.

ساعت ۱۶عصر، خبرنگار نا امید از ارسال رم به مرکز استان اقدام به ضبط یک فیلم کوتاه به همراه پلاتو می کند و با طی مسافت ۶۰کیلومتری اقدام به انتشار در صحفه شخصی اینستاگرام می کند که حساسیت ها نسبت به پلدختر سیل زده بیشتر می شود.

اما در این میان برخی افراد عقده ای که دم از رسانه ای می زنند ولی بویی از اخلاق و منش رسانه ای ایرانی اسلامی را نمی برند بدون توجه به روایتگری خبرنگار پلدختری در روز ۱۳فروردین ۹۸ اقدام به حذف خبرنگار پلدختری کردند.

به طوری که این بداخلاقی رسانه ای به جایی رسید که آقایون به خودشان اجازه دادند تصاویر به نام خود اختصاصی بزنند و نامی از تهیه کننده اثر نبرند.

قضیه وقتی جالب تر میشود این افراد عقده ای رسانه ای که نتوانستند به موقع اخبار سیلاب پلدختر در اولین دقایق انتشار دهند به نام خود فیلم های رم ما رو به عنوان اختصاصی زدند و حتی وقیح تر اینکه تصاویر اولیه سیلاب که ما ضبط کردیم با گرفتن پول به مستند سازان فروختند.

اما چرا در اطلاع رسانی پسا سیلاب ،خبرنگاران پلدختری در برخی رسانه های انحصاری که فقط تحت سیطره خرم آبادی ها هست حذف شدند؟

با نگاهی گذرا به نحوه اطلاع رسانی و برخوردها با خبرنگاران شاهد وجود مافیای رسانه ای و خبرنگاری در برخی رسانه های استان هستیم که نیازمند ساماندهی این وضعیت نابه سامان در قالب تشکل های متولی امور خبرنگاران می باشد.

*عزیز ولیان کنی خادم

انتهای پیام/

 

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *