جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

سایه سنگین تبعیض و سیاسی بازی بر توسعه پلدختر/پلدختر چشم انتظار اقدامات جدی دولت مردمی

به گزارش پل نگار در این که کشور مدت ها رها است و به امان خدا گذاشته شده تردید ندارم، هیچ مدیریتی در هیچ بخشی به چشم نمی خورد و اغلب نیازهای مردم اعم از کالا و یا خدمات چنان مشمول رها شدگی اند که هر لحظه گران تر و نایاب تر می شوند و هیچ واکنش مدیریتی و یا تدبیری برای مقابله با این افسار گسیختگی ها دیده نمی شود .

اما ماجرای پلدختر واقعا متفاوت است به طوری که این شهر پس از سیلاب فروردین ۹۸ به دوران محرومیت ۴۰ساله بازگشت و از مسیر توسعه جا ماند .

سو مدیریت در پلدختر سیل زده آن را ویران تر از روزهای سیل کرده است ، وقتی هیچ هماهنگی بین مسئولان نیست بی نظمی ها بیداد می کند و داد مردم از این همه رها شدگی درآمده است .

پلدختر که تافته جدا بافته لرستان نیست با معضلی به مانند تبعیض در استخدامی آقا زاده ها دست وپنجه نرم می کند.

تبعیض در جذب نیروی کار به واسطه وابستگی افراد به یک سری مقامات، احزاب،گروه‌ها یا تعصب های طایفه‌ای و استخدامی های فامیلی و باندی در پلدختربیداد می کند.

این امر موجب نادیده گرفتن شایسته‌سالاری و عدم ملاک تعهد و تخصص شده که علاوه بر نارضایتی مردم  به طور قطع عدم رشد و توسعه در منطقه را به دنبال دارد و بدون شک با وجود خیل عظیم  نیروهای جوان تحصیل‌کرده ،تواناو متخصص، بدعتی ناصواب ، ظلمی آشکار و خیانتی بزرگ در حق مردم پلدختراست

بیشتر نگرانی ورنج مردم پلدختر علاوه بر بیکاری جوانان از این تبعیض ها وبی عدالتی ها ،پارتی بازی و فامیل بازی و ملاک قرار ندادن شایسته سالاری در استخدام ها است.

شهرستان پلدختر با داشتن ظرفیت های فراوان زیرزمینی و روزمینی، آبهای سطحی و آب‌های زیرزمینی اما کشاورزی آن با رکود بسیار بالایی مواجه و جوانان تحصیل کرده به علت نداشتن شغل، راهی دیار غربت شده و در کلان شهرها  به کارگری و مشاغل کاذب مشغول می‌شوند.

از این رو جوانان و مردم ولایت مدار این شهرستان از دولت سیزدهم تقاضای کمک و رهایی از تبعیض، بی‌عدالتی و این ظلم خاموش دارند، چرا که در پلدختر به گونه ای شده که در مواردی ،در گوشه و کنار، در شهر و روستا ها به دلیل زاویه گرفتن تفکر سیاسی افراد با برخی مسئولان جلوی هرگونه فعالیت شغلی آنان گرفته می شود.

این موضوع درپلدختر به امری بدیهی و یک بدعت ناصواب تبدیل شده که وقتی جویای دلیل آن می شوی، می بینی که فلان مسئول به دلیل مخالفت فرد با تفکرسیاسی او  و از طریق نفوذ قدرت سیاسی خود جلوی کارش را گرفته است، این موضوع حتی در بانک ها و واگذاری تسهیلات بانکی نیز صدق می کند و در بیشترموارد تنها کسانی می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند که هم فکر فلان
مسئول یا سفارش شده او باشند.

وقتی با این تورم و گرانی های لجام گسیخته و یک شبه ، کرایه تاکسی از روستاها تا شهر چند برابر می شود ، روستاییان که اکثر از طبقه ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند توان رفت و آمد برای تامین نیازهای روزانه خود را ندارند ، از طرفی افزایش قیمت خودسرانه کالاهای مصرفی به ویژه در روستاهای پلدختر به امری بدیعی و آشکار تبدیل شده و به طرز ملال آوری بر اهالی که بیشتر از قشر کارگر هستند فشار مضاعف می آورد .

نه تنها شهر که روستاهای پلدختر نیز یله و رها شده و نارضایتی و اعتراض شدید مردم به خوبی نشان از عدم نظارت و مدیریت دارد .

این درحالی است که حاکم شدن نظم در هر منطقه و در هر حوزه نیازمند مدیریت جهادی و دلسوزانه مدیران امر است که متاسفانه در پلدختر به این مهم توجه نشده و تحقق نیافته و همه دنبال نشستن بر کرسی ریاست برای یکسری منافع ومزایا شخصی هستند و کسی به فکر مردم نیست.

بازار پلدختر از چنان آشفتگی برخوردار است که قیمت انواع میوه ، مرغ وبرخی اقلام مصرفی  چندین برابر شهرهای مجاور است و مردم به ویژه قشر آسیب پذیر به هیچ عنوان توان خرید آن را  ندارند.

بر اثر همین سو مدیریت ها پلدختر که چند وقت پیش از نظر شیوع ویروس کرونااز وضعیت زرد به سفید نزدیک شده بود به طور جهشی به قرمز تبدیل و هم اکنون با روزی حداقل بیش از ۱۰۰نمونه مثبت در حالت بحرانی بسر می برد.

بر این اساس برای جلب رضایت و اعتماد مردم از رییس جمهور دوره سیزدهم درخواست می شود در اسرع وقت برای خدمت دلسوزانه به مردم و رفع مشکلات آنها و برون رفت از این همه آشفتگی ، بی نظمی و سو مدیریت در پلدختر،اقدامی جهادی و انقلابی صورت گیرد .

مردم ولایتمدار از دولت انقلابی آیت الله رئیسی می خواهند این آسیب ها را جبران و  اعتمادشان را برگرداند و سایه سنگین سو مدیریت برسیستم اجرایی شهرستان را پایان بخشد.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *