شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳

دولت به مطالبات پرستاران بیشتر توجه کند/شهادت۱۴۰پرستار مدافع سلامت بر اثر کرونا در کشور

فریدون مرادی عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در گفتگو با  پل نگاربا قدر دانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری که در مقابله با کرونا جهادی عمل می کنند اظهار داشت:با توجه به اینکه نزدیک ۲ سال است که مدافعان سلامت در سخت ترین شرایط کاری با دست خالی و امکانات کم در بیمارستانها و مراکز بهداشتی در بحران کرونا به صورت شبانه روزی از جان هموطنان خود در حال دفاع ومبارزه خستگی ناپذیر هستند.

وی بیان کرد:تا کنون در طی این مدت تعداد ۱۴۰ شهید و قریب به ۱۲۵ هزار مبتلا به کرونا در این جامعه خدوم حاصل این مبارزه نفس گیر میباشد .

مرادی افزود: با توجه به درگیری برخی از پرسنل که به علت مواجه مستقیم و مکرر این عزیزان با بیماران کرونایی بسیار بالاست پرستاران در کنار دیگر کادر درمان به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

وی تصریح کرد: استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر جمعیت تعداد ۱۰ پرستار هست ولی ما در کشور به ازای هر هزار نفر بیمار کمتر از ۱/۶ پرستار داریم .

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با تاکید براینکه انتظار داریم دولت جدید نسبت به رفع دغدغه ها و مطالبات به حق جامعه پرستاری توجه داشته باشد عنوان کرد: پرداخت پاداش و حق کرونا ، استخدام نیروی جدید و تازه نفس ،تغیر و تبدیل وضعیت همکاران قراردادی ،شرکتی ،طرحی و نیروهای ۸۹ روزه ،برقراری فوق العاده خاص و بخشودگی مالیات همکاران نظام سلامت که در گیر کرونا هستند از مطالبات به حق پرستاران می باشد.

وی ادامه داد:از طرفی شاهد فشرده بودن ساعت کاری همکاران هستیم و همچنین کمبود پرسنل پرستاری حتی قبل از کرونا از دلایل خستگی و فرسودگی همکاران میباشد .

وی یادآور شد: به عنوان عضو کوچکی از نظام سلامت و نماینده پرستاران در شورای عالی نظام پرستاری کشور تمام توان و تلاش خود و سایر همکارانمان در سازمان را جهت رفع موانع و مشکلات پرستاری بخصوص در برقراری تعرفه گذاری خدمات پرستاری ،برقراری فوق العاده خاص ،تبدیل وضعیت نیروها ،بخشودگی مالیات و سایر مشکلات و کمبود ها باهمکاری وزارت بهداشت ودرمان بتوانیم بخشی از مشکلات پرستاران را مرتفع کنیم.

*علی مرادی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *