پنج شنبه , اردیبهشت ۱۳ ۱۴۰۳

۹میلیون اسناد شهدای کشور دیجیتالی شد/ مستند عملیات حاج عمران تهیه می شود

به گزارش  پل نگار،سردار یعقوب سلیمانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: رزمندگان لرستانی در عملیات های مختلف مانند حاج عمران بسیار موفق عمل کردند و غیرتمندانه و دلاورمردانه در صحنه نبرد با دشمن حاضر شدند.

وی با اشاره به ثبت خاطرات شهدا افزود: رهبری بر ثبت خاطرات شهدا توسط والدین شهدا تاکید زیادی دارند چرا که خدمت به خانواده شهدا اجر و پاداش زیادی دارد البته در ثبت تاریخ شفاهی والدین شهدا سعی می شود مشکل اعتبار حل شود ولی نیاز است هماهنگی و انسجام لازم صورت گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور تصریح کرد: با توجه به دلاوری رزمندگان لرستانی در عملیات کربلای ۴، مستندی از عملیات حاج عمران تهیه شود و ما اعلام آمادگی می کنیم ولی این کار باید با سرعت دنبال شود.

سردار سلیمانی عنوان کرد: با توجه به شهادت ۶۸ دانش آموز این استان در بمباران دشمن، ضروری است تا خاطرات آن روز به عنوان زنگ آخر ثبت شود تا در اختیار نسل های آینده قرار گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا، بسترانعکاس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می کند که در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اثراتی دارند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور با اشاره به ایثارگری نوجوان ۱۵ ساله، شهید لندی بیان کرد: در دفاع مقدس از ۲۳۰ هزار شهید بیش از ۵۰ درصد آنها در سنین جوانی بودند و امروز در تداوم همان مسیر، مسیر و راه شهدا ادمه دارد و دفاع مقدس ما امتداد عاشوراست.

سردار سلیمانی گفت: بنیاد شهید حدود ۱۲ میلیون اسناد شهدا را جمع آوری کرده که ۹ میلیون سند دیجیتالی است و نگاه جدیدی شده که بستر به گونه ای فراهم شود که مردم هم بتوانند به این اسناد دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *