شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳

پارک مشاهیر در خرم‌آباد احداث می‌شود

به گزارش  پل نگارسعید فتوحی شهردار خرم‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه به‌عنوان چشمان بیدار مجموعه شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: در خرم‌آباد ارتباط دوسویه بین مردم و شهرداری وجود ندارد درحالی‌که درآمد شهرداری از محل دریافت عوارض از مردم است و به دلیل عدم ارتباط دوسویه، بیشترین مشکل درزمینه پرداخت عوارض‌ را داریم.

وی افزود: پلی که می‌تواند این ارتباط را بین مردم و شهرداری برقرار کند خبرنگاران هستند؛ مردم اگر فعالیت و کار صادقانه ما را به بینند قطعاً مشارکت آنان حفظ خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: از زمانی که در منطقه ۳ در حال فعالیت بودیم، بیشتر هدف اصلی ما ساماندهی و خدمت به مناطق محرومی چون فلک الدین است، طی بازدیدهایی که از این منطقه داشتیم به این مسئله پی بردیم که میدان اصلی آن رهاشده بود که اقدام به جدول‌بندی آن کردیم.

وی تصریح کرد: درواقع مناطقی مانند فلک الدین، ماسور، محله اسدآبادی ضایعاتی و زباله در آن‌ها زیاد بوده چون شغلی پردرآمد به‌حساب می‌آید، ولی مشکل اساسی که در شهرداری خرم‌آباد وجود دارد این است که پروژه‌های عمرانی زیادی در بودجه ۱۴۰۰ تعریف‌نشده است.

فتوحی گفت: در فلک الدین قصد داریم، یک پارکی احداث کنیم و در این راستا بازدیدهای لازم را به عمل آوردیم، ولی متأسفانه دارای معارض بود و می‌گفتند در صورتی زمین را به شما محول می‌کنیم که زمین‌های دیگر در قسمت بالایی شهر را به ما منتقل کنید که این کار هم ملزم به توافقات شورا را داشته و باید در کمیسیون ماده پنج موردبررسی قرار بگیرد، اگر زمین موردنظر جهت احداث پارک در اختیار ما باشد ظرف ۱۰ تا ۲۰ روز آینده عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه مشکلات شهرداری خرم‌آباد زیاد است و یک‌روزه یا یک‌ساله تمام نمی‌شود، بیان کرد: وضعیت ضایعاتی‌ها در فلک الدین و محله‌هایی همچون ماسور و محله اسدآبادی بغرنج است، در آن محدوده ۲۵۰ یا ۳۰۰ سطل زباله داریم یعنی نزدیک به ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: کل بودجه شهرداری خرم‌آباد ۳ تریلیون ریال است که دراین‌بین از ما خواسته‌شده، زمینی را به ارزش یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد ریال به فروش بگذاریم که جمعاً چهار تریلیون و ۲۰۰ میلیارد ریال شود، از طرفی ما فقط نزدیک به ۳ تریلیون بدهی داریم و ماهانه ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال دستمزد نیروهای رسمی، شرکتی، خدماتی و فضای سبز را پرداخت می‌کنیم و همچنین نزدیک به ۷۰ درصد ارباب‌رجوع‌های شهرداری از طلبکاران هستند.

فتوحی اظهار کرد: پله‌برقی میدان امام حسین (ع) با هزینه‌های بسیار زیادی در شهر خرم‌آباد راه‌اندازی شده است، ولی واقعیت این است که با توجه به گرانی‌ها، سال قبل مبلغ هزینه، تعمیر و راه‌اندازی مجدد این پله‌برقی ۴ میلیارد ریال بود که از عهده ما خارج است، در حال حاضر از آن به‌صورت پله، نه پله‌برقی استفاده می‌شود.

شهردار مرکز لرستان با اشاره به وضعیت پروژه برج‌های دوقلوی کیو، بیان کرد: در این پروژه در حق شهرداری اجحاف شده است، نزدیک به ۱۷ هزار متر زمین شهرداری در بهترین نقطه شهر به دست سرمایه‌گذار داده‌شده ولی متأسفانه تنها ۲۵ درصد سهم شهرداری است و طی این قرارداد سهم شهرداری پایمال‌شده است.

وی افزود: از طرفی پیمانکار متعهد شده بود ظرف ۴۰ ماه پروژه را به بهره‌برداری برساند ولی متأسفانه به قرارداد خود پایبند نبوده و از طرفی نیز قرار بود این کار را به پیمانکارهای جز واگذار نکند ولی متأسفانه واگذار کرده است، در این راستا طبق ماده ۳۸ علیه او شکوائیه‌ای تنظیم کردیم که در حال سیر مراحل قانونی و پایانی است تا این روزها نیز فسخ قرارداد آن نهایی شود و در این زمینه به جد پیگیر فسخ این قرارداد هستم زیرا واقعاً انگیزه کافی برای به سرانجام رساندن این پروژه در سرمایه‌گذار مشاهده نمی‌شود و فقط می‌خواهد زمان خریداری کند.

فتوحی گفت: شهربازی کیو را واگذار کرده و سه مرتبه نیز آن را در فراخوان گذاشتم، در سالی که فراخوان انجام دادیم سرمایه‌گذاری در آن با ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد که هم‌اکنون به مدت ۱۰ سال از آن در حال بهره‌برداری است و موظف است سالی قریب به ۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال به شهرداری پرداخت کند و در این راستا نیز سالانه ۲۰ درصد به این مبلغ افزوده خواهد شد.

وی افزود: شهرداری ۳۰ میلیارد ریال ضمانت بانکی از سرمایه‌گذار گرفته است و هر زمان شهرداری اقدام کند می‌تواند آن را ضبط کند.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت کار از ۱۵ درصد به ۵۰ – ۶۰ درصد رسیده است و امیدواریم تا عید امسال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: متأسفانه فضای سبز اجتماعی خرم‌آباد حدود ۴، ۲ مترمربع است یعنی ما از استاندارد کشوری که ۹,۷ است خیلی عقب هستیم، اگر در سال ۱۸ هکتار فضای سبز در شهر خرم‌آباد ایجاد کنیم، نیم هکتار به سرانه فضای سبز و اجتماعی ما افزوده می‌شود البته واقعیت این است که ما از نظر فضای سبز بسیار عقب هستیم.

فتوحی با اشاره به اهمیت ساماندهی فضاهای سبز در خرم‌آباد، بیان کرد: در بام خاطره‌ها مسیرهای شکافتی آن در حال انجام و عملیات انتقال آب نیز صورت گرفته است و در این راستا قریب به ۵۰ میلیارد ریال تأمین اعتبار کرده‌ایم، در بودجه ۱۴۰۰ پروژه‌های عمرانی ما پیش‌بینی‌نشده است، ناچار هستیم آن‌ها را به شورای شهر ارجاع داده و درنهایت به کمیسیون بودجه بفرستیم که بیش از یک ماه نیز زمان‌بر خواهد بود.

شهردار خرم‌آباد گفت: درصدد هستیم پارک شهر خرم‌آباد را به پارک مشاهیر خرم‌آباد تبدیل کنیم و در این راستا طراحی موردنظر انجام‌گرفته و نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال نیز اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته‌ایم که به‌محض جوابیه آن، مناقصه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با ارتش و میراث فرهنگی نهایت همکاری را خواهیم داشت، گفت: در پادگان ۰۷ خرم‌آباد، پارکی به مساحت ۷ هکتار داریم درزمانی نزدیک ۱۷۰۰ سرویس نخاله و آوار ازآنجا جمع‌آوری کردیم و قرار بر این بود که اجازه جمع‌آوری دیوار این مکان صادر شود ولی به دلیل اختلاف ارتش و میراث فرهنگی، عملیات به‌کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *