جمعه , اردیبهشت ۱۴ ۱۴۰۳

متوسط بارش های روز گذشته لرستان ۱۱ میلیمتر گزارش شد

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار  پل نگار، اظهار داشت: از شروع فعالیت سامانه بارشی طی چند روز گذشته، میزان بارش در خرم آباد هشت میلیمتر، بروجرد ۳۲، دورود ۱۱، ازنا ۱۸، الیگودرز ۳۷، نورآباد پنج، الشتر ۱۳، کوهدشت پنج، سیلاخور ۲۹ و ریمله ۱۰ میلمتر بوده است.

وی افزود: بیشترین بارشها مربوط به الیگودرز با ۳۷ میلیمتر و کمترین بارشها پلدختر، رومشکان و دوره چگنی بوده که متاسفانه هیچ بارشی در این مناطق رخ نداد.

معاون هواشناسی لرستان تصریح کرد: در مجموع متوسط بارش در استان ۱۱ میلیمتر بوده که امروز عصر و شب نیز شاهد بارش هایی خواهیم بود به طوری که تمرکز این سامانه امروز در مناطق شرقی و جنوب شرقی و احتمال رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

اکبری بیان کرد: موج اصلی این سامانه از امشب خارج می شود ولی فردا در برخی از ساعات احتمال ناپایداری ها وجود دارد و از دوشنبه تا پایان هفته جوی آرام در منطقه حاکم خواهد بود و دماها روند کاهش دارد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته الشتر با سه درجه بالای صفر سردترین و پلدختر با ۲۶ درجه گرمترین شهرهای استان گزارش شده اند.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به بارندگی های سال زراعی، افزود: میزان بارش های سال زراعی در استان ۱۴ میلیمتر است که نسبت به بلندمدت ۷۰ درصد کاهش دارد و امیدواریم در سامانه های بعدی جبران شود.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *