یکشنبه , اردیبهشت ۱۶ ۱۴۰۳

رکود بازار طلا ناشی از قیمت بالا و کاهش قدرت خرید مردم است

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار  پل نگار، با اشاره به وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: دلیل عمده افزایش قیمت طلا در چند روز اخیر افزایش قیمت انس جهانی می باشد که به طور متوسط هر انس حدود ۳۵ دلار افزایش پیدا کرده است که این افزایش قیمت انس طلا روی قیمت طلا تاثیر می گذارد و قیمت طلا و سکه افزایش می یابد.

وی افزود: البته برخی نوسانات دیگر، بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است که این نوسانات در مقایسه با افزایش قیمت انس، کمترین تاثیر را داشته و بیشترین تاثیر را قیمت انس جهانی داشته است.

کارشناس بازار طلا با اشاره به تاثیر حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، عنوان کرد: بحث مالیاتی یک بحث جانبی است و تاثیر آنچنانی بر کاهش قیمت طلا ندارد، در حال حاضر مشکل اصلی این است که چون قیمت طلا بالاست و قدرت خرید مردم کاهش یافته، بازار با رکود همراه بوده، همچنین عرضه و تقاضا در حال حاضر در وضعیت عادی قرار دارد و در مواقع مختلف مانند محرم و صفر تقاضا برای طلا کاهش پیدا می‌کند پس از پایان این دو ماه تقاضا دچار تغییر می شود.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: آینده بازار طلا به دلیل اینکه متغیرهای زیادی بر این بازار می‌تواند تاثیر گذار باشد قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *