جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

کشاورزان خسارت دیده از سیل ۹۸ پلدختر زمین معوض دریافت می کنند/برخی دستگاه های اجرایی در قبال خسارت دیدگان پلدختر باید پاسخگو باشند

محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس پس از بازدید از رودخانه خشک شده کشکان و برخی باغات آسیب دیده از خشکسالی پلدختر در گفتگو با خبرنگار پل نگار با تاکید براینکه دولت ومجلس برای حل مشکلات مردم همدل هستند اظهار داشت:بنا بر این شد که پس از بازدید های امروز ما از وضعیت کشاورزی و خسارت های خشکسالی و مشکلات پسا سیلاب کشاورزان در چندین محور تصمیم گیری های لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد:به کشاورزان خسارت دیده سیلاب ۹۸ که زمین های زراعی خود را از دست دادند ،زمین معوض داده شود.

عسگری عنوان کرد: پیگیری انجام می دهیم هر چند این زمین ها کمی دور دست هم باشند این کار را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه پلدختر ظرفیت خوب کشاورزی و باغی مستعدی در لرستان دارد اضافه کرد:وزارت جهاد و وزارت نیرو نسبت به احداث دیواره بتنی جهت جلوگیری فرسایش و مشکلات قبلی که بر اثر سیلاب رخ داده را مرتفع کنیم.

وی با انتقاد از کم کاری برخی دستگاه های دولتی در عدم انجام وظایف خود در قبال خسارت دیدگان سیل پلدختر تصریح کرد:بعد از سه سال هنوز برخی دستگاه ها در حوزه ماموریت خود نسبت به جبران خسارت سیل به وظایف خود عمل نکرده اند یا کم کاری کردند،که ما حتما پیگیری و از مدیران سطوح مختلف سوال خواهیم کرد.

عسگری با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی مکلف می کنیم در خصوص تغییر شغل کشاورزی برنامه ریزی داشته باشند خاطر نشان کرد:طی سه هفته آینده در کمیسیونی با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس،برخی وزرای مرتبط و نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس راهکار ها را برای حل مشکلات مردم شهرستان پلدختر مشخص و زمانبندی می کنیم تا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان پلدختر با اینکه خسارت دیده اند همچنان پایبند انقلاب و نظام هستند افزود:پرداخت تسهیلات با بهره پایین و وام های بلاعوض یکی دیگر از راهکارها برای کمک به کشاورزان است که خود آنها در خصوص معیشتی که دارند تصمیم گیری کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد:چند روز گذشته طی جلسه ای با رئیس مجلس داشتم ،تاکید داشتند در خصوص مسائل سیلاب وجبران خسارت مردم با برنامه ریزی ورود پیدا کنیم تا مردم امیدوار باشند.

وی تاکید کرد:در خصوص استمهال وام های کشاورزی حتما متولیان امر را مکلف می کنیم تا قانون را اجرا کنند.

عسکری خاطر نشان کرد: برخی اعتبارات داریم که فریز شده ماندند و در میدان شاهد اتفاق خاصی هم نبودیم که در جلسه استان حتما از دستگاه های اجرایی سوال خواهیم کرد و پیگیری می کنیم که چرا این پول ها را هزینه نکردند؟

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *