شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳

دستگاه های دولتی از چاپ آگهی ممنوع شدند/مجلس برای درآمد زایی مطبوعات دست به کار شود

به گزارش پل نگارسال گذشته دولت طی ابلاغی دستگاههای دولتی را از چاپ آگهی در مطبوعات منع کرد تا به اصطلاح تنها چراغ روشن حیات روزنامه ها را خاموش کند.
دیری نپایید نه تنها مطبوعات که نمایندگان مجلس هم درکنار خبرنگاران و با کمک وزیر، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، انجمن های روزنامه نگاران، خانه های مطبوعات و…قرار گرفتند و سرانجام چند روز بعد دولت ازموضع خود عقب نشینی کردند.

اما در حرکتی عجیب مجلسی که تا دیروز حامی خبرنکاران بود حالا اصرار بر حذف چاپ آگهی های دولتی از مطبوعات دارد و این مصوبه با امضای قالیباف جهت اجرا به دولت ابلاغ شده است.

در باورم نمی گنجد برخی نمایندگان مجلس که قبلا برای وزیر، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، مدیران کل و مسئولین مطبوعات ارشاد استان ها حساسیت نشان می دادند چرا حالا و در ماه رمضان روزه سکوت اختیار کرده و در دفاع از مطبوعات بیانیه ای صادر نمی کنند.

آگهی های دولتی بخش بزرگ منبع درآمد مطبوعات بویژه نشریاتی که بضاعت اندکی دارند را تشکیل می دهد، حذف این آگهی ها مصادف با مرگ بیشتر مطبوعات است آن هم زمانی که از آغاز سال۱۴۰۰ باز شاهد افزایش هزینه های چاپ هستیم.

رجا واثق دارم با همدلی مطبوعات و دیگر رسانه ها و یک صدا بودن آنها مجلس هم مثل دولت از موضع خود عقب خواهد نشست مگر پشت پرده این مصوبه مسائل دیگری باشد که ما از آن بی خبریم!

نکته مهم و حائز اهمیت این است که نمایندگان مردم لرستان در مجلس تا دیر نشده در کنار خبرنگاران و اهالی مطبوعات که همیشه یار و یاور آنها بوده اند قرار گیرند و در دفاع از خبرنگاران موضع خود را اعلام تا در ردیف اول نمایندگانی باشند که مخالفت خود را به این مصوبه اعلام داشته اند.

نویسنده:محد فیضی

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *