دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳

انقلاب اسلامی پرچمدار حقانیت در جهان/مشت محکم‌ دهه‌هشتادی‌ها بر دهان یاوه‌گویان‌

به گزارش  پل نگاردر پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه ملت ایران نقش آفرینی کردند، ملتی که به رهبری امام(ره) در برابر استکبار و ظالمان ایستادند تا سرانجام توانستند ریشه حکومت پهلوی را بخشکانند، انقلابی که حاصل رنج ها و خون های ریخته شده ای است که تا پای جان ایستادند.

در پیروزی انقلاب نسل جوان و نوجوان نقش خود را به خوبی ایفا کردند، نونهالانی که از مدرسه راهی مبارزات علیه رژیم پهلوی می شدند اگرچه قد و قامتشان کوچک بود اما دلهایی به وسعت دریا داشتند و در چنین روزی تعدادی از دانش آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی جان خود را تقدیم کردند و این خون ها درخت نوپای انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کرد.

وقایع ۱۳ آبان سبب تسریع در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نقطه عطفی در مسیر انقلاب شد به طوری که تبعید امام(ره)، شهادت تعدادی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان سه رخداد مهمی بودند که تا همیشه تاریخ در اذهان باقی می ماند.

دانش آموزان در ۱۳ آبان برای به دست آوردن حق، در برابر استکبار ایستادند، به خاک و خون کشیده شدند تعدادی از این دانش آموزان نتوانستند آنها را از مسیر هدایت دور نمایند بلکه راه را برای جوانان و نوجوانان دیگر باز کردند تا همیشه در طول این سالها شاهد حماسه هایی بی نظیر از این قهرمانان باشیم.

در آن روزها دانش آموزان با آگاهی و بیداری به میدان مبارزه با دشمن آمدند و نشان دادند در کنار تحصیل و فراگیری درس، با روحیه شهادت طلبی در میدان مبارزه با دشمن حضور دارند و اینگونه به دنیا نشان دادند که برای پیروزی انقلاب، چنین گل های نشکفته ای جان خود را تقدیم می کنند.

۱۳ آبان روز دانش آموز نامیده شده تا در تقویم یادمان باشد در چنین روزی چه خون هایی برای پیروزی این انقلاب ریخته شده است، دانش آموزانی که با پیوستن به سایر مردم برای پیروزی انقلاب نقش مهمی ایفا کردند.

روایت ایثار از شهید فهمیده تا نوجوانان دهه هشتادی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی باز هم دانش آموزان در کنار سایر رزمندگان راهی نبرد با دشمن شدند، بزرگ مردانی که به جای کتاب و دفتر، اسلحه بر دوش گرفته و به مبارزه با دشمن وارد صحنه شدند تا نشان دهند روحیه ایثار و شهادت هیچگاه فراموش نمی شود.

شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله ای بود که در دوران جنگ تحمیلی حماسه ای عظیم آفرید، شاید در یک کلمه معنی ایثار و از خودگذشتگی را بتوان در این حرکت شهید فهمیده دید که چگونه برای پیروزی ایران در جنگ هشت ساله و شکست دشمن، جان خود را تقدیم می کند.

اما روحیه ایثار و فداکاری فقط مختص دانش آموزان آن دوران نبوده به طوری که جوانان دهه هفتادی و هشتادی نیز به گونه ای حماسه آفریدند که ثابت کردند این فرهنگ شهادت طلبی، نسل به نسل و سینه به سینه می چرخد.

اخیرا قهرمانی به نام لندی نوجوانی که درس ایثار را به خوبی معنی کرد و با زدن به دل آتش جان چند نفر از هموطنانش را نجات داد، بازهم ثابت شد این نوجوانان همگی در مکتب امام(ره) و انقلاب تربیت شده اند و در گام دوم انقلاب نیز نقش خود را به درستی ایفا می کنند.

اگرچه دشمنان تلاش می کنند تا با تهاجم فرهنگی بتوانند جوانان و نوجوانان را از مسیر اصلی منحرف کنند اما فرهنگ شهادت در فکر و قلب تک تک ملت ایران عجین شده و همین مهمترین رمز پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران است.

نوجوانان و جوانان، پرچمدار دفاع از انقلاب

مهدی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: شخصیت جوان به سبب بُعد جوانی و روحیه ای که آلوده به محافظه کاری نیست، آزاد است و در پیگیری و اقداماتی که انجام می دهد شفاف تر عمل می کند.

وی افزود: همیشه نقش جوانان در طول تاریخ موثر بوده است به طوری که بسیاری از ائمه در سنین جوانانی به امامت رسیدند که نشان می دهد ظرفیتی عظیم در دوران جوانی نهفته است که می تواند سبب موفقیت شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس همیشه محوریت کار در دست جوانان بوده و با استفاده از ظرفیت جوانایی موفقیت هایی بزرگ کسب شده است.

اسماعیلی عنوان کرد: امروز به واسطه همان جوان گرایی، نسل جدید روحیه اثار و گذشت را بیشتر از دوران های قبلی دارند که یکی از مصادیق این روحیه، استکبار ستیزی جوانان است که طی این سالها با داشتن این روحیه در برابر استکبار و دشمنان ایستاده اند.

وی بیان کرد: داشتن این روحیه سبب شده تا به خود اجازه ندهند که بیگانگان تسلط داشته باشند و جوانان امروز پرچمدار دفاع از انقلاب اسلامی ایران و پرچمدار مبارزه با فساد هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این که نسل جوان ظرفیتی بزرگ برای کشور محسوب می شود، گفت: کسانی که در عرصه های مختلف مسئولیت دارند می توانند از ظرفیت جوان در بخش های مختلف استفاده نمایند  و با رفع موانع از سر راه جوانان شرایط و مسیر را برای کسب موفقیت های این نسل فراهم کنند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: به کارگیری جوانان در عرصه های مختلف خصوصا در گام دوم انقلاب سبب هم افزایی شده و ما را به سمت جلو حرکت می دهد.

شهدای دانش آموز، الگوی نسل جدید

سردار حبیب اله توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: امام از واقعه ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و این روز برای ما مسئولیت آور است که گرامی بداریم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام(ره)، گام اول انقلاب را بنا نهاد و تا ۴۰ سالگی با استقلال، توانستیم به سربلندی و پیشرفت دست یابیم و بعد از چله اول، مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب را مطرح نمودند که این مهم تا تحقق تمدن نوین اسلامی ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به نقش آفرینی نسل جوان در گام اول انقلاب، تصریح کرد: در گام اول شاهد نقش آفرینی نسل جوان بودیم که حوادثی را پشت سر گذاشتند و توانستند از همه آزمونها سربلند بیرون بیایند که نمونه آن دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود که اقتدار و ایثار را به دنیا نشان دادند.

سردار توکلی باین کرد: در در دهه های قبل جوانان با روحیه استکباری در برابر زورگویان و نظام سلطه ایستادند و امروز وظیفه نسل جوان است که عَلم مبارزه با استکبار را در دست داشته باشند و از این فرصت استفاده نمایند و چهره منفور و پلید استکبار را به همه دنیا معرفی کنند.

وی بیان کرد: در دهه اول انقلاب، نوجوانانی مانند شهید فهمیده و محمدی برای دفاع از وطن جان خود را تقدیم کردند و این شهدا الگویی برای همه دانش آموزان است که به تاسی از آنها، پرچمدار مبارزه با هر دشمن باشند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: امروز مردم استان لرستان که همیشه پا در رکاب مقام معظم رهبری هستند، بار دیگر خشم و نفرت خود را از استکبار فریاد می زنند و به دنیا اعلام می کنند برای دفاع از وطن و ارزشها تا پای جان ایستاده اند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

محور مقاومت برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است

به گزارش پل نگار،،سردار نعمت‌الله باقری شامگاه شنبه در نشست برخط بررسی ابعاد هویتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *