جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

رئیس جمهور: اعتماد به جوانان موجب موفقیت و رشد جامعه می شود

به گزارش بیان روز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب در جلسه شورای اداری لرستان اظهار داشت: به جوانان باید اعتماد کرد، امام(ره) و رهبری به جوانان اعتماد کردند و هر جایی به جوانان اعتماد شد کارهای بسیاری کردند.

وی افزود: کار ویژه تحمل و بردباری ویژه نیاز دارد، ظرفیت داشتن مهم است، انسان باید ظرفیت داشته باشد برای انجام مسائل تا بتواند به موفقیت برسد.

رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه هایی که لیست شده، رفع مشکلات است که نیازمند ظرفیت است، در سختی های منطقه با این شرایط باید تلاش کرد؛ حاج قاسم، حاج قاسم بود و در راس همه امام(ره) و رهبری بودند، به هر حال مجموعه مدیریتی استان باید کار را پیش ببرد و این همان فرهنگ ما می توانیم است و باید کار را دنبال کرد تا حل شود.

وی عنوان کرد: یکی از داشته های کشور نیروی انسانی جوان است و امکاناتی که در استان است؛ زیر ساخت ها مطرح شد، این استان دارای ظرفیت است و توانمندی بسیاری دارد و باید درست مدیریت و دنبال کرد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: اینکه هر کسی از دیگری بخواهد کاری انجام دهد، غلط است و اگر در جبهه دفاع مقدس این گونه بود اتفاقی رخ نمی داد، اگر همه بخش ها و مسئولان پای کار باشند اتفاقی رخ نمی دهند اگر همه در میدان نباشند نمی شود کاری را پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه ای در بروجرد در زمان جنگ تحمیلی بمباران شد و ۶۸ دانش آموز به شهادت رسیدند که حادثه عجیبی بود و باید اینها را گفت.

رئیس جمهور اظهار داشت: مسائلی در استان مطرح شد که با توجه به امکانات استانی و کشور اینها قابل انجام است ولی همت و پیگیری نیاز دارد و پیگیری مجدانه باید باشد، در بحث عظیم خودرو بروجرد خواسته به حقی است که باید تبدیل به شغل شود.

وی با اشاره به مسئله مقاومت افزود: کار مهمی که امروز بر عهده همه ماست و هر کدام به نسبت مسئولیت، وظیفه ای بر عهده داریم؛ پروژه نیمه تمام در کشور قریب ۵۰ سال داریم و هیچ راهی نیست جز تعیین اولویت که پیش روی استان موارد زیادی است ولی باز هم اولویت بندی شود، همچنین در مورد سد که باید کارش آغاز شود و می خواهیم عقب ماندگی جبران شود و به میزان اعتباراتی که در کشور بود پیگیری هایی می شود.

آیت اله رئیسی عنوان کرد: مشکل دیگر صنایع تعطیل و نیمه تعطیل است، گاهی خط تولید کار می کند ولی نیمه تعطیل است و اینها در اولویت است چرا که زیر ساخت دارد و می تواند بخشی از بیکاری را حل کند.

وی با اشاره به موضوع آب گفت: ۱۲ میلیارد متر مکعب آب در استان وجود دارد و مشکل کمبود آب نیست بلکه مدیریت آب است که از مسائل مهم در استان و کشور است.

رئیس جمهور بیان کرد: تمام طرح ها باید تابع یک موضوع باشد آن هم رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، چرا که اگر این مهم انجام نشود تبدیل می شود به آسیب اجتماعی و مسئله اول استان شغل است و همه ظرفیت ها باید پای کار باشند و همه دستگاه ها که مدیریت دارند نسبت به ایجاد شغل اقدام کنند؛ شغل و کشاورزی، شغل و صنعت، شغل و معدن و همه کارهایی که می تواند ایجاد اشتغال کند مورد تاکید است و دانشگاه در موضوع آب، بیکاری و مسائل عدیده در کشاورزی و معدن نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: این دولت همچنان که فاصه اش با مردم برداشته، فاصله اش را با دانشگاه برداشته و می خواهیم اتاق فکر باشد، همچنین نمایندگان مجلس غیر از طرح و لایحه بیایند در میدان کارها را کمک کنند و با سخنرانی اتفاقی رخ نمی دهد، قانون های زیادی است که اجرا نشده و باید دید در اجرا چه آسیب هایی وجود دارد، در کنار مدیر اجرایی باید کمک کرد و چون اشتغال مهم است این استان را خاص می کند.

آیت اله رئیسی گفت: مسکن از صنایع پیشران است و بسیاری از مشاغل را فعال می کند، در اشتغال باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد و مسئله بیکاری در استان محور مشکلاتی است که مشکلات دیگر در پرتو آن ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مسئله ریل تا ۱۰ روز آینده زمانبندی آن اعلام می شود و خواست مردم است، کلاس های درسی که باید مقاوم سازی و نوسازی شوند جزء اولویت ها بوده، نیاز است دو یا سه روستا یک دهیار داشته باشد، استمهال وام سیل زدگان خواسته به حقی است و آنهایی که توانایی ندارند مهلت داده شود.

رئیس جمهور یاداور شد: امروز در جلسه ای یکی از جوانان گفت دو هزار و ۴۰۰ نفر با کشت گیاهان دارویی مشغول به کارند و می توانیم به ۳۰ هزار تا هم افزایش شغل داشته باشیم و اگر میدان دهیم به جوانان اینگونه است تا جایی که درآمد ما از گیاهان دارویی می تواند از نفت بالاتر رود.

وی خاطرنشان کرد: برخی واحدهای تولیدی به ناحق تعطیل شدند، همچنین در دلفان لازم است که شغل محترمانه ای برای زنان سرپرست خانواده دنبال شود و این وضعیت درست نیست و باید ساز و کاری باشد و دلفان به صورت خاص خصوصا در بخش بانوان پیگیری و شغل محترمانه ای باشد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بیمارستان هایی که پیشرفت بالایی دارند باید سریعا کارش انجام شود و به نتیجه برسد، در بخش گردشگری زمینه های بکری برای کار گردشگری و اقتصادی وجود دارد و هزینه بالایی نیاز ندارد و یکی از اولویت های ما گردشگری است.

وی عنوان کرد: اقتصاد دیجیتال و اقتصاد کشاورزی باید مد نظر باشد، وقتی اقتصاد برای روستایی صرف نمی کند مهاجرت می کند و باید اقدامات لازم ماندگار روستایی در روستا شود البته بعد از انقلاب کارهای زیادی انجام شد در روستاها و باید کاری کرد که روستا را به کارخانه بزرگ تولیدی تبدیل کرد و تلاش شود روستایی بماند وگرنه حاشیه نشینی مشکلاتی را ایجاد می کند.

رئیس جمهور بیان کرد: اگر تسهیلات به مشاغل روستایی داده شود و محصولش تضمینی خرید شود قطعا مهاجرت صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به وضعیت شهرداری ها گفت: وضعیت شهرداری ها نگران کننده است و برخی حقوق نگرفته اند و این بررسی نیاز دارد، برای اینها فکری شود و این محصول ارتباطات ناسالم است که افرادی را وارد شهرداری کنند و در پولش می مانند، گاهی با رفاقت و پارتی عده ای را وارد شهرداری کرده اند و حالا هم خودشان مانده و هم کارگر و پول هم ندارند.این سیسم چانه زنی است که امروز به حرف من کاری را انجام بده تا روزی که کارت افتاد کارت انجام دهم.

آیت اله رئیسی اظهار داشت: از دیگر برنامه های امروز بازدید از قلعه تاریخی استان استان بود، قلعه فلک الافلاک نیاز به بودجه داشت که پیگیری و آزادسازی دنبال شود تا این اثر ماندگار برای استان و کشور و سبقه تمدنی استان ماندگار شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم امیدوار می شوند وقتی که با کار مواجه شدند، با امیدواری ارتقا و اعتماد عمومی افزون می شود و به طور جد با پیگیری دنبال تحقق اهداف باشیم و با امکانات استان انجام این امور سخت نیست و قابل تحقق است و همت نیاز دارد، باید گفت که ما تکلیفی داریم و مردم هم حقی دارند.

انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *