سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲

حذف ارز ترجیحی نباید منجر به تورم و گرانی شود/ با حذف اعتبارات محرومیت‌زدایی از بودجه ۱۴۰۱ مخالفم

به گزارش  پل نگار،فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ دارای نقاط قوت و ضعفی است که تلاش می‌شود تا با هماهنگی دولت و مجلس اصلاح شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهت کاهش کسری بودجه و مدیریت تراز مالی و همچنین افزایش سهم اعتبارات عمرانی از بودجه عمومی جزو نقاط قوت در لایحه است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: مدیریت تراز بودجه به ویژه از محل کاهش هزینه‌های جاری دولت باعث کاهش کسری بودجه و رشد اقتصادی خواهد بود.
محمدبیگی بیان کرد: از دیگر نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۱، کاهش شکاف درآمدها و عدالت در پرداخت حقوق با افزایش پلکانی دستمزدها از سوی دولت است.
وی عنوان کرد: همچنین اجرای قانون حمایت از خانواده و افزایش اختیارات استان‌ها از نقاط مثبت دیگری است که مورد توجه دولت در لایحه پیشنهادی بوده است.

اصلاح سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی نباید مردم را تحت فشار قرار دهد

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: از جمله نقاط قابل اصلاح که ضرورت دارد مورد توجه جدی دولت در لایحه قرار بگیرد، لحاظ نمودن اعتبارات محرومیت‌زدایی است که متاسفانه این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: لزوم کنترل تورم و اعمال سیاست‌های حمایتی از معیشت مردم و اقشار آسیب پذیر باید مورد اهتمام جدی دولت قرار گیرد به طوری که در صورت اصلاح سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی، شوک‌های تورمی و تبعات اقتصادی و اجتماعی منفی ناشی از آن بخصوص برای افراد آسیب‌پذیر جامعه وارد نگردد.
وی افزود: اصلاح ارز ترجیهی که دولت آن را در لایحه پیشنهادی برای بودجه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار داده باید به گونه‌ای انجام شود تا کمترین فشار و سختی مورد توجه مردم باشد و نباید این تغییرات موجب شوک تورمی جدید و قیمتی در جامعه و گرانی شود.
محمدبیگی اذعان کرد: باید این تغییر بزرگ با در نظر گرفتن جایگزین مناسب و سیاست‌های حمایت از معیشت مردم صورت گیرد.

اصلاح ساختار بودجه نباید انضباط مالی دولت را مخدوش کند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: توجه ویژه به تولید و اشتغال و تسریع در اتمام پروژه‌های ناتمام زیرساختی به خصوص آب، راه، مسکن و کشاورزی باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس تاکید کرد: منابع بودجه باید پایدار و در اثر شوک‌های احتمالی کمتر آسیب پذیر و شکننده باشد.
وی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه باید به گونه‌ای باشد که دخل و خرج دولت شفاف شده و مکانیزمی جهت نظارت و رصد مسیر هزینه‌کرد اعتبارات و پاسخگویی تمام دستگاه‌های بودجه‌بگیر وجود داشته باشد تا انضباط مالی دولت ضعیف و مخدوش نشود.
محمدبیگی در پایان گفت: قطعا مجلس تمام همت خود را برای ایجاد اصلاحات لازم و رفع نواقص در بودجه به کار خواهد بست تا تغییر به نفع مردم رقم بخورد و تحول در اصلاح ساختار اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم از جمله مطالبات جدی ما از دولت است.
منبع:راه دانا
انتهای پیام/

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

یک لرستانی رئیس پلیس راه پایتخت شد

به گزارش پل نگار،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *