جمعه , اردیبهشت ۱۴ ۱۴۰۳

۹۵ درصد جمعیت پلدختر با سواد هستند

اسدالله بابایی در گفتگو با پل نگاربا بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۳۷۷ نفر سوادآموز در قالب ۳۴ کلاس درس توسط ۳۲ آموزش دهنده فعال زیر پوشش اداره سوادآموزی در پلدختر قرار گرفتند لظهار داشت:در شهرستان پلدختراز این تعداد سواد آموز  ۱۴۸ نفردر دوره سوادآموزی ، ۹۳ نفر دوره تحکیم و ۱۳۶ نفر مرحله انتقال قرارگرفتند.

رئیس اداره سوادآموزی پل‌دختر به طول دوره های سواد آموزی اشاره کرد و گفت: طول دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت تا۵۵۰ ساعت، طول دوره انتقال ۶۰۰تا ۸۰۰ ساعت و طول دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت می‌باشد.

وی دوره انتقال را فرصتی برای ادامه تحصیل  دانست و افزود: در این دوره فرصتی فراهم می شود تا افرادی که دوره سواد آموزی ، سوم ، چهارم ابتدایی ، تکمیلی و پایانی نهضت را گذرانده اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش و پرورش هستند و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است بتوانند ادامه تحصیل دهند.

بابایی با بیان این که با سوادی و آموختن دانش نقش مهمی در تکامل و شکل گیری شخصیت افراد دارد و در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است ،یادآورشد: در راستای فرامین مفام معظم رهبری مبنی بر ریشه کن کردن بی سوادی این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار قراردارد.

وی تاکید کرد:تلاش داریم که آمار با سوادان شهرستان را به صددرصد رسانده و در ادامه فعالیت ، بیشتر به کارتعمیق سوادآموزی بپردازیم.

رییس اداره سوادآموزی پلدخترگفت: سال تحصیلی جاری بسیار متفاوت تر از سال های گذشته در حال برگزاری است در شیوه جدید به نام “طرح کلاس گذاری محله محور” ، این اداره و مناطق با مراجعه به سامانه، اقدام به استخراج فهرست افراد بی سواد محله و آن را به آموزش و پرورش ارائه می کنند.

وی به آمار بی سوادی در پلدختر اشاره کرد و  افزود : بر اساس پالایش ۲ هزار نفری در سطح شهرستان بیش از ۹۵درصد جمعیت پلدختر در گروه های سنی هدف ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند و در طرح محله محور ۷۱ نفر آموزش دهنده برای شناسایی افراد بی سواد و کم سواد مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: سپس با مراجعه به آدرس این افراد نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام می شود بنابر این در این طرح ، همزمان کارپالایش وضعیت سواد افراد انجام می شود و از طرفی فرد آموزش دهنده مانند گذشته وقت زیادی را برای پیدا کردن افراد بی سواد صرف نمی کند.

بابایی با بیان این که ریشه کنی بی سوادی تنها با تلاش همگان محقق می شود ، یادآورشد: دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی برای ریشه کنی بی سوادی باید عزمی راسخ داشته باشند.

وی افزود : در پالایش ۵۰ نفر از افراد مندرج در بانک اطلاعات اسمی به چرخه آموزش دهندگان فعال نهضت سواد آموزی بازخواهند گشت که ۳۹ نفر از آنها در شهرستان پلدختر در پی فعالیت خود شناسایی و به آمارفعالان اضافه شدند.

رییس اداره سواد آموزی پلدختر گفت: انتظار می رود شوراها و دهیاران در مناطق خدمت خود افراد زیر پوشش نظارت مستمر و دقیق داشته باشند و از طریق بهورزان بهداشت افراد بی سواد را معرفی و یاریگر آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی باشند.

وی از مردم خواست در راستای ریشه کنی بی سوادی با مربیان نهضت سواد آموزی که به درب منازل آنها مراجعه می کنند مشارکت و همکاری داشته باشند.

بابایی یادآورشد: عدم همکاری خانواده ها ، کمبود فعالیت تبلیغی موثر و اطلاع رسانی در ترویج برنامه های سواد آموزی و طرح تلفیق دوره های سواد آموزی ، تحکیم و انتقال از مهمترین چالش های فرا روی سواد آموزی می باشند.

انتهای پیام

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *