سه شنبه , اردیبهشت ۱۱ ۱۴۰۳

خسارت ۱۹۰۰میلیاردی سیلاب به بخش کشاورزی،باغی و دامی پلدختر

شمس‌الدین جمشیدی” مدیر جهاد کشاورزی پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار پل نگار با بیان اینکه سیلاب اخیر هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال به زیر بخش‌های کشاورزی شهرستان‌های پلدختر و معمولان خسارت وارد کرد اظهار داشت:سیلاب به زیر بخش محصولات زراعی شامل آب‌گرفتگی در مزارع سبزی و صیفی و غلات و خسارت به اراضی زراعی در سطح ۸۲۰ هکتار حدود هشت هزار و ۷۴۵ میلیون ریال خسارت زد.

بارندگی های شدید و سیل‌آسا در اواخر اسفندماه سال گذشته و اوایل فروردین‌ماه جاری خسارت‌هایی به زیر بخش‌های محصولات زراعی، باغبانی، دام، طیور، زنبورعسل، شیلات و عشایر و همچنین به زیر بخش‌های امور فنی و زیربنایی و منابع طبیعی وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: سیلاب بیشترین خسارت را در دو شهرستان پلدختر و معمولان به زیر بخش امور فنی و زیر بنایی وارد کرد به‌طوری‌که تنها حدود ۵۰ درصد از مجموع کل خسارات بخش کشاورزی به این دو شهرستان است.

جمشیدی، گفت: بارش‌های شدید و سیل‌آسا به۱۰۵هکتار از زیر بخش های باغبانی شامل باغات میوه و اراضی خسارن زد.

وی افزود: آب‌گرفتگی یک واحد گلخانه هیدور پونیک زیر بخش باغبانی مبلغ ۵۴ هزار و ۳۳۵ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

جمشیدی با اشاره به خسارت هفت هزار و ۷۹۰ میلیون ریال به زیر بخش های دام،طیور و زنبور عسل افزود: سیلاب در زیر بخش دام، طیور، زنبورعسل، شیلات و عشایر نیز به ۱۶ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۳۰۰ کلنی زنبورعسل، ۲۱۰ تن علوفه دام و یک انبار خوراک آبزیان در یک مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد کرد .که

وی افزود: در زیر بخش منابع طبیعی نیز به ۲۸ بند و سازه آبخیزداری و ۶۵ هزار اصله نهال غیر مثمر مربوط به دو نهالستان خسارت وارد شد و در مجموع بیش از ۲۸۳ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال خسارت به این زیر بخش بود.

جمشیدی، افزود: سیل به پنج دستگاه موتور تلمبه کشاورزی به همراه تمام لوازم و اتصالات و همچنین به جاده بین مزارع کشاورزی به طول ۷۹.۴۵ کیلومتر خسارت وارد کرد.

وی یادآور شد: بارش‌های شدید و سیل‌آسا به راه‌های دسترسی عشایری به طول ۱۴۴ کیلومتر، به ۱۵ هکتار از اراضی تحت‌فشار، سه هزار و ۵۰۰ متر لوله آبرسانی خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: بیش از چهار کیلومتر از کانال‌های آبرسانی کشاورزی تخریب و پر شد و به ۱۵ هکتار از اراضی صیفی مجهز به سیستم آبیاری طرح تیپ خسارت وارد شد.

جمشیدی، گفت: در پی این بارش‌ها به ۱۳ بند انحرافی کشاورزی بیش از ۹۸۱ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *