سه شنبه , اردیبهشت ۱۱ ۱۴۰۳

طنین استغفار در شب سوم قدر در پلدختر / نوای دلنواز دعای جوشن کبیر در مساجد

به گزارش پل تگار،شب زنده داران و عزاداران مومن و روزه دارپلدختر درسومین شب قدر با حضور در آیین های ویژه  این شب با سرگرفتن کتاب آسمانی  قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار(ع) دست های خودرا به آسمان بلند کرده و با سردادن ناله ها و ندای “العفو العفو” از درگاه ایزد منان برای مغفرت از گناهان ، تلاوت آیات نورانی کلام وحی ، زمزمه ذکرهای تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س)  و برپایی نماز طلب آمرزش کردند.
:مردم روزه دار پلدختر در لیله القدر با دلهایی شکسته و چشمانی اشکبار با پروردگارخود برای رقم زدن بهترین سرنوشت به نیایش پرداختند، اشک ماتم ریختند و بندگی و تواضع را به درگاه احدیت عرضه کردند.

مومنان  شب زنده دار پس از خواندن ادعیه و انجام اعمال ویژه این شب، قرآن به سر گرفته و از خدای متعال ظهور امام زمان (عج)، بخشش گناهان ،شفای بیماران و عاقبت به خیری را طلب کردند.

:مداحان اهل بیت (ع) نیز در این آیین ها در سوگ شهادت امیرالمومنین (ع) نوحه سرایی کرده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت بر سر و سینه زدند.

به گزارش پل نگار ، شب قدر یا لیلة القدر، شبی با ارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و مقدر شدن امور انسان‌ها است که  در این شب فرشتگان برای رحمت و مغفرت به زمین آمده  و واسطه نزدیک ترشدن انسانها به معبود خود می شوند.

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *