دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳

۵نفر سهمیه استخدامی جدید در محیط زیست پلدختر جذب می شوند/۱۰درصد شاداب کوه پلدختر منطقه حفاظت شده انتخاب شد

به گزارش پل نگار،علی آبسری نژاد رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر در سومین نشست های سه شنبه خبری به مناسبت هفته محیط زیست به همراه فرماندار به میان خبرنگاران آمد با اشاره به کمبود نیرو در اداره محیط زیست اظهار داشت :کمبود نیروی انسانی در محیط زیست فقط به شهرستان پلدختر بر نمی گردد و یک موضوع کشوری است،در این خصوص پیگیری هایی انجام شد خوشبختانه دونفر استخدامی جدید که در آزمون شرکت کردند در حال گزینش هستند و سه نفر هم نیز در آینده از طریق آزمون‌ جذب می شوند .‌

وی با اشاره به هفته محیط زیست افزود:از ۱۶ تا۲۳ خردادماه هفته محیط زیست با شعار نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی نامگذاری شده است .

وی بیان کرد:زباله ها و پسماندهای پلاستیکی محیط زیست را با خطراتی مواجه کرده که بایستی در استفاده از پلاستیک مدیریت داشته باشیم.

.

وی بیان کرد:استفاده روز افزون مواد پلاستیکی در زندگی ،سلامت محیط زیست را تهدید می کند و ما تا هرچه می توانیم استفاده از مواد پلاستیکی را محدود کنیم.

آبسری نژاد با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است تصریح کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی ،در خصوص حفظ محیط زیست و نقش همگانی مردم تاکید داشته است و همه باید کمک دهیم تا نقش موثری بر سلامت محیط زیست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر قبل سال۱۴۰۱ فاقد منطقه حفاظت شده بود عنوان کرد:با پیگیری هایی انجام شد ،۱۰ درصد از منطقه شاداب کوه جز مناطق حفاظت شده انتخاب شد از و ۱۹ درصد مراتع شهرستان منطقه شکار و صید ممنوع شد که به دنبال احداث پاسگاه محیط بانی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در منطقه شاداب کوه هستیم.

وی با بیان اینکه پلدختر ورودی آلودگی ریز گروهای عربی در استان است افزود:معمولا بیشترین میزان آلودگی هوا در زمان بروز گرد وخاک متعلق به شهرستان پلدختر است که در همین راستا سامانه پایش برخط آنلاین کیفیت هوا راه اندازی شد و حتی از طریق گوشی موبایل هم قابل استفاده است.

آبسری نژاد ادامه داد:جهت حفظ سلامتی محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آلاینده های کارخانجات و واحدهای صنعتی ،نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان داریم.

رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر عنوان کرد :خوشبختانه طی دو سه سال اخیر آلودگی ناشی از ترکیدگی لوله نفت در شهرستان صفر شده که در این راستا شرکت نفت اقدامات خوبی در بهسازی و تعویض لوله های نفت قدیمی انجام داده است.

وی افزود:با همکاری اداره راه نقاطی برای جلوگیری از واژگونی تریلرهای نفت کش در محورهای مواصلاتی ایجاد شده و در محور طولکش هم نیز به دنبال اجرای همین کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه زیست گاه های جدید کله بز وسمندر لرستان در شهرستان کشف کردیم عنوان کرد:با توجه به مقتضیات جدید زمانی ،شکارچیان باید بدانند دوره شکار تمام شده و نباید زندگی حیات وحش را به خطر انداخت و قانون با شکارچیان غیرمجاز به شدت برخورد می کند.

وی در خصوص آلودگی ناشی از آتش زدن کاه وکلش مزارع کشاورزی گفت:در این خصوص برای پیشگیری در جهت اطلاع رسانی به مردم ،اطلاعیه های مختلف زیست محیطی را در فضای مجازی و رسانه ای منتشر کردیم،این اقدام ناپسند باعث از بین رفتن زیست گاه های حیوانات، پرندگان و حشرات می شود و قانون هم در این خصوص با افراد متخلف برخورد می کند .

آبسری نژاد یادآور شد :تسویه خانه فاضلاب پلدختر پس از سیلاب ۹۸ مشکلات عدیده زیست محیطی بوجود آمد که با پیگیری دولت این تسویه خانه مجددا احداث و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به طرح احیای تالاب گری بلمک خاطر نشان کرد:طرح مدیریت تالاب ها در شهرستان با کمک کارشناسان به صورت کتابچه با شرح وظایف ادارات تهیه و به استان ارسال شده که پس از رفع اصلاحات طرح به دبیرخانه کشوری ارسال می شود.

انتهای پیام

درباره‌ی polnegar

حتما ببینید

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای گمنام پلدختر

به گزارش پل تگار،سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از یادمان شهدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *